Keep calm and picnic on!

Måndag 21:e november: Jag startade min morgon med ett cardiopass på gymmet, 30 minuter på stairmastern och 30 minuter på crosstrainern. Det kändes bra att kickstarta veckan med ett cardiopass efter ätit en massa hela helgen. Chokladbollarna och den svenska korv stroganoffen var dock fantastisk så det var definitivt värt att frossa i! Då jag hade en heldag med tjejerna var det självklart att någon form av utflykt skulle ske. Det skulle bli otroligt varmt under dagen och jag ville därför inte göra någon utomhusaktivitet då jag visste att det skulle bli väldigt jobbigt för oss alla. Istället gick vi igenom Albert Park och på andra sidan parken ligger MSAC - Melbourne Sports and Aquatic Centre. Här finns en inomhuspool med en vågmaskin samt en liten barnpool. Tjejerna är helt tokiga i att bada och simma! Ungefär som jag när jag var liten och mamma tog med mig och syskonen till Ugglebadet i Perstorp, det var verkligen en höjdpunkt och vi kunde springa upp och ner i den poolen under flera timmar tills vi var helt slut. Vi stannade i över två timmar och varje halvtimme startade vågmaskinen och då klamrade sig Sadie fast runt min arm och Bella slet i min andra arm för att gå längre ut. Sadie är lite mer försiktig medan Bella är totalt orädd och håller gärna huvudet mer under ytan än ovanför. När vi promenerade hem igen hade värmen slagit till ordentligt, det var hela 38 grader! Från att ha duschat och känna sig fräsch tog jag en halvtimmes promenad hemåt och det kändes återigen som jag duschat, denna gången i svett, mindre fräscht. När vi promenerade tillbaka sa Sadie "You've got a fat bum just like my mum!" Ja, vad ska man säga.. Barn är alltid ärliga?
På eftermiddagen hoppade tjejerna på sina cyklar och vi gick ner till matbutiken. Vi var på jakt efter mat till min och Johnnys kvällspicknick. Jag var så imponerade av lilla Sadie som cyklade hela vägen utan att klaga och behövde bara hjälp ett par gånger med en liten knuff uppför backen. Hon verkligen älskar sin cykel! Jag är otroligt imponerade av Bella med som är så uppmärksam och försiktig i trafiken. Hon cyklar lugnt och sansat förbi människor på trottoaren och väntar snällt vid vägkorsningen medan jag promenerar längre bak med Sadie. Det är så skönt att känna att man inte behöver vara på tårna konstant och vara stressad uppöver öronen, väldigt ansvarsfulla flickor. Chloe kom hem lagom till att flickorna skulle äta middag och en stund senare kom Johnny. Det var roligt att han äntligen fick träffa tjejerna och Chloe samt se hur jag bor. Jag pratar trots allt med honom dagligen och han vet mer eller mindre varenda detalj om mina dagar. Kort innan Johnny kom började regnet vräka ner utanför fönstret. Mindre roligt picknickväder! Runt om Albert Park finns dock grillplatser med bänkar som har tak så vi beslöt oss för att ha en picknick iallafall. Chloe berättade att hon kunde lämna tjejerna på dagis morgonen efter och att jag därmed kunde sova över hos Johnny. Blev så himla glad över hur hon erbjöd sig att ge mig morgonen ledigt så jag kunde spendera hela kvällen och natten med honom, det betyder oerhört mycket! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Regnet slutade och vi hittade en bänk intill sjön där vi satte oss ner och njöt av vår picknick. Jag hade köpt med mig grillad kyckling, ciabattabröd med oliver, kale coleslaw sallad, brieost, en mix av tzatsiki och rrödbetssallad, oliver doppad i chillisås åt Johnny samt jordgubbar, vattenmelon och quinoa chips. En härlig mix av massor av gott! Regnet medförde att den där klibbiga och jobbiga värmen försvunnit och det var en behaglig kväll. Lagom till vi var mätta och belåtna började det droppa och vi beslöt oss för att åka hem. Jag körde hem för att få prova på att köra i regn. Jag tror jag har glömt bort att nämna det men i september tog jag ett teoriprov och får nu lov att övningsköra tillsammans med Johnny. Processen att få körkort ser lite annorlunda ut i Australien och jag kan förklara det mer i ett annat inlägg. Hur som helst övningskör vi tillsammans och jag är i process att ta körkort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0