Rabarber och äpplepaj

Förra måndagen bakade jag en äpple och rabarberpaj till mig och Johnny. Tyvärr är jag långt ifrån lika duktig på att baka som min storasyster Amanda och även om det smakar okej så ser det ut som något katten dragit in. Jag hittade dock receptet på min systers blogg och pajen blev jättegod. Att äta äpplepaj känns som typisk svensk sommar och därför beslöt jag mig för att baka det. Jag tycker det är så roligt att Johnny vill prova de typiska husmanskost rätter som jag blev uppvuxen med. Jag har gjort köttbullar med potatismos, brunsås och lingon. På svenska kyrkan lyckades vi köpa Knorrs brunsås i pulverform, på IKEA hittade vi lingonsylt och vi köpte också med oss Läkerol, skånsk senap på tub samt Kalles Kaviar från svenska kyrkan. Läkerol var ingen höjdare hos Johnny och kaviar var ännu värre. Jag hade med mig en påse Ahlgrens Bilar ner till Australien och det åt jag och Johnny en kväll. Vi köpte också Gott och Blandat samt Polly när vi besökte Sydney. Har även lagt en beställning på ytterligare 10 påsar pepparkakskrydda då jag gett Johnny alla tre påsar som mamma skickade ner till mig. Jag ser framemot julen detta året! Det ska bli så roligt att laga svenska julmat samt bjuda på pepparkakor, lussebullar och schackrutor.  Denna julen kommer antagligen bli den bästa julen utomlands, tredje året i rad. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0