Trick or treat?

Måndagen den 31:e oktober! Min första arbetsdag inledde jag med att gå till gymmet på morgonen. Vad ovanligt att jag startar min morgon med att träna.. Båda föräldrarna gjorde dock detsamma! Känns ovant att möta någon i huset när man går upp 05.30, men då är dem redan påklädda och redo för ett träningspass. Tom åkte till sitt arbete och Chloe behövde inte åka iväg utan kunde jobba hemifrån idag. Lilltjejen Sadie som fyller fyra år nästa månad verkade tycka att det var lite jobbigt att både mamma och pappa skulle åka iväg nu när dem spenderat mer än tre månader tillsammans. Därför beslöt vi oss för att ta spårvagnen två stationer bort, till ett litet cafe som Chloe ofta besöker för att få sitt arbete via datorn genomfört. Vi satt ner och drack kaffe och tjejerna fick en extra lång morgon med deras mamma. Därefter lämnade vi Chloe så hon kunde arbete och jag tog med mig Bella och Sadie till lekparken sidan om. Detta är en fantastik lekpark, byggd utav trä! Vi spenderade lite tid där innan vi promenerade hemåt för att äta lunch. Flickorna satt ner och passade på att färglägga deras halloween mask som skulle användas under kvällen. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Bella äter gärna en burk tonfisk som mellanmål. Jag tror att hon och jag har mycket gemensamt! Efter drygt en timme sa jag dock att vi fick gå ut en stund igen och passa på medan det inte regnar. Så vi promenerade till en annan park men hann inte stanna särskilt länge innan regnet kom. Tjejerna var lyckligtvis väl skyddade mot regnet i vagnen. Vi kom tillbaka hem och målade HELA eftermiddagen. Jag kan inte förstå hur en fem-åring kan sitta ner så pass länge för att färglägga. Men Bella var besluten om att hon skulle bli klar med sin maskeradmask innan hennes pappa kom hem. Jag fick dock hjälpa dem båda en hel del. Plötsligt skulle Bella börja rita något annat så jag fick ta pennorna i mina egna händer och göra klart deras mask. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA På kvällen gick jag flickorna tillsammans med Tom, ner till en utav de största gatorna i St Kilda. Det fanns ett par pubar som dekorerat med spindelnät, häxor, skelett och allt det där som hör till halloween. Det fanns ett par gatuunderhållare. Någon som jonglerade, någon som gick på styltor och någon som erbjöd ansiktsmålningar. Det fanns inte särskilt mycket att se men flickorna tyckte det var roligt med bus eller godis. Bella passade på att dra ett skämt till alla han mötte och dem skrattade gott. Det var trots allt ganska fyndigt! Why did the skeleton not go to the party? - Because he had NO-body to go with! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Plötsligt virade Tom in mitt huvud i toalettpapper och alla som känner mig vet att jag självmant inte skulle göra något sådant. Jag skäms väldigt enkelt och jag är nog typisk svensk som inte vill sticka ut eller ta för mycket plats. Det grundar sig definitivt i min osäkerhet med! Hur som helst bet jag ihop för att jag inte ville verka tråkig. Lyckligtvis såg ingen vem jag var, haha. Det är dock intressant hur en sådan sak kan vara så otroligt obekvämt för en person och helt naturligt för en annan. Som sagt, jag gillar inte dra uppmärksamhet till mig på ett sådant uppenbart sätt. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0