Winner winner, chicken dinner!

Min morgon startade i vanlig ordning 05.20 och en kort stund senare var jag på gymmet. Bröst stod på dagens schema och jag lyckades öka i vikt på två övningar vilket gjorde mig glad. Ska sanningen fram har jag kört på samma vikter i EVIGHETER, verkligen evigheter. Vi pratar månader och även år. Ganska uppenbart att jag inte utvecklas särskilt mycket då jag stannar i min bekvämlighetszon istället för att pusha mig själv. Jag hoppas att jag och Johnny kommer kunna träna ihop en del när han är hemma igen i Melbourne, det är alltid enklare om någon annan pushar en samt passar i övningar som bänkpress. Strax innan klockan sju var jag tillbaka och i samma veva vaknade barnen. Båda tjejerna är så duktiga när det kommer till att klä på sig själva och vill absolut inte ha hjälp. Det går också väldigt fort att servera frukost till bara två barn och dem är duktiga med att ha maten på tallriken och inte över hela golvet. Därmed behöver jag bara torka av bordet lite, knappt det.. Inte sopa hela golvet för det är smulor överallt. Tom och Chloe var tvungna att lämna vid halv sju för att dem hade en tid hos läkaren för att göra tester inför Singapore flytten i januari. Jag tog med flickorna i vagnen och gick till dagis. Det var en skön promenad för solen sken! Promenaden till dagis är härlig för största delen av promenaden är runt en sjö. När jag lämnade av dem 08:45 promenerade jag hemåt igen. Passade på att lyssna på en P3 dokumentär, lyssnade på hedersmordet kring Abbas Rezai som skedde år 2005. Ett mord jag tidigare inte hört talas om men som tydligen skakade om Sverige rejält. Klockan 11 kom en kille för att kolla solcellerna på taket och jag gjorde mig i ordning för att hitta en nagelsalong. Jag gjorde akrylnaglar innan vi åkte till Hamilton Island men jag har haft dem i så många veckor nu att det ser hemskt ut. Tyvärr har jag googlat som en galning men inte lyckats hitta ett ställe som gör akryl i St Kilda området, enbart shellac/gellack eller SNS. Tog en promenad runt St Kilda och lyckades till sluta hitta en salong på en gata min vän tipsade mig om. Satt där i EVIGHETER. Det var minst sagt konstig service. Det var tre tjejer där och alla tre var från Vietnam vilket betyder att det enda dem gjorde var att prata med varandra, på ett språk jag inte förstår. Tjejen som gjorde min naglar hade även sin 10 månaders son med sig så plötsligt reste hon sig för att byta hans byxor eller prata i telefon eller fila hennes egna naglar. Så det tog minst sagt tid! Jag blev dock nöjd med naglarna och dem var duktiga på det dem gjorde. Hon rekommendera mig att prova metoden SNS då det är mer skonsamt för naglarna än akryl/gel. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Joel frågade om jag ville ses för att äta lunch någon gång efter tolv. Jag kom dit vid 12 och lämnade 13:20, så det tog minst sagt tid. Skyndade mig för att möta upp stackars Joel som fick vänta, måste varit hemskt att vänta ute i 27 graders värme vid havet! Vi gick ner till en restaurang precis vid havet som hette Republica. Vi hade en trevlig stund och jag skrattade så mycket när han berättade om helgens bravader och alla medelålders kvinnor som försökt ragga upp honom på dansgolvet. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Grilled chicken, BBQ corn and black eye peas with almond cream. Jag kom hem för drygt en timme sedan och Chloe och tjejerna bör vara hemma när som. Chloe sa åt mig redan i morse att jag inte behöver planera något till middag då dem med största sannolikhet kommer packa en picknick och gå ner till stranden. Det har varit en fantastiskt dag vädermässigt så kvällen kommer nog bli kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0