Banana bread

Igår var vädret typiskt "Melbourne-väder", det vill säga totalt oförutsägbart. Temperaturen var hyfsad på morgonen och jag promenerade till Salt Therapy med Austin och Sully. När vi kom ut efter 45 minuter hade regnet precis vräkt ner och Marli kom och hämtade oss. Resten av dagen spenderade vi inomhus och det är inget jag är vidare förtjust i. Jag tycket det är otroligt mycket påfrestande att vara hemma med barnen då dem lätt bli uttråkade oavsett hur mycket leksaker dem drar ut. Jag blir irriterad för att dem inte plockar undan det första innan dem drar ut nästa och plötsligt är hela vardagsrumsgolvet fyllt av ett hav av leksaker. När vi är utomhus och spenderar ett par timmar i en park så har benen möjlighet att göra av med så mycket överskottsenergi och jag känner mig lugnare för jag vet att det inte kommer att bli en kamp att städa undan allt. Jag anser att det är otroligt viktigt att barnen lär sig att plocka undan efter sig själv, visst kan jag hjälpa till samt uppmuntra dem till att göra det men jag skulle aldrig plocka undan allt efter dem. Det handlar inte om lathet, det handlar om att dem ska lära sig ta ansvar. Hur som haver passade jag på att plocka undan pojkarnas vinterskoluniformer och byta ut dem till sommaruniformer. Det tog inte särskilt lång tid så då passade jag på att dra jag ut allt ifrån hyllorna i skafferiet. Jag torkade rent med en trasa och organiserad så det såg snyggt ut. Därefter var det dags för Sully att sova middag och under tiden bakade jag tillsammans med Austin. Kanske kan kännas orättvist att inte Sully fick vara med då han definitivt tyckt om det men jag vet att det bara blivit bråk om vem som ska hälla i ingredienserna och blanda och jag vill inte ha smeten på golvet. Hur som helst tyckte Austin det var jätteroligt att få vara med! Vi bakade bananbröd då vi hade ett flertal bananer som var övermogna, då ska man passa på för då blir kakan som saftigast och godast! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAKrampaktigt grepp om skeden när han blandar ingredienserna. Marli kom hem och lämnade av Hugo och tog med sig Spencer och Austin för Spencers första basketbollektion. Jag satte Sully i vagnen och tog med mig Hugo till hans gitarrlektion. På två sekunder förändrades vädret och regnet vräkte ner. Det blåste dessutom och jag tror jag gnällde mer övre kylan än Hugo. Hann knappt innanför dörren igen innan Marli skrev att basketbollmatchen höll på längre än förväntat och jag måste springa tillbaka och hämta upp Hugo. Lyckligtvis gjorde regnet uppehåll och himlen skiftade från mörka tunga regnmoln till solsken, så himla skumt väder i Melbourne. När vi kom tillbaka var det dags för middag och Alvin och Marli gick och tränade en timme. Städa undan maten, byta om till pyjamas, borsta tänder, plocka upp leksaker osv osv och äntligen fick jag pojkarna i säng. Min gårdag och framförallt sen eftermiddag/kväll var inte den bästa. Mycket frustration, känslor och demoner i mitt huvud. Var väldigt upprörd och begav mig därför till gymmet i hopp om att må bättre.. Funkade dock inte och när jag stod på löpbandet med tårar i ögonen beslöt jag mig för att ta en promenad. Det blev totalt 30 minuter intervaller på crosstrainern följt av 30 minuter intervaller på löpbandet och avslutningsvis 50 minuter promenad utomhus. Kom hem, tog en dusch och gick och la mig. Alla dagar är inte bra och det är helt okej, man behöver inte alltid vara på topp. Kom ihåg - var snäll mot dig själv! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAHade en rolig konversation med Austin som lät såhär: "I wanna have some!" - But you don't like banana? "But it's bananBREAD and I like bread" - Okay, but it will still taste like banana.. "Yeah, but it's bread"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0