Brekkydate!

God morgon torsdag! Utanför fönstret är himlen blå och solen skiner, en perfekt dag för en lång promenad med musik i mina hörlurar. Att promenera från Johnnys lägenhet i Keilor East till Anytime Fitness i Essendon är en sträcka på 4.2 kilometer, perfekt uppvärmning inför ett gympass. Idag står axlar på schemat och jag kommer i vanlig ordning avsluta mitt gympass med någon form av högintensiv cardio. Min morgon startade vid åtta då jag fick ett sms av Johnnys vän Joel som han delar lägenhet med. Han skrev att han gärna ville bjuda med mig ut för att äta frukost. Blev väldigt glad över hans meddelande och självklart tackade jag ja. Då han hade ett möte klockan 10.00 blev det att vi fick besöka ett cafe i närheten men det passade mig utmärkt då det finns ett fik i Essendon som jag har på min lista över platser jag vill besöka. Fiket heter The Jolly Miller Cafe och ligger en runt om hörnet från familjen Cham. Jag åt äggröra med rökt lax, avocado mixad med feta ost, grillad sparris och tomater på surdegsbröd. Perfekt start på dagen! Det var roligt att umgås med Joel på tu man hand och få en chans att prata ordentligt med honom. Trots att jag har bott här av och till under flertal dagar tillsammans med Johnny så har jag knappt sett röken av Joel då han arbetar väldigt mycket och oftast lämnar han tidigt på morgonen och kommer hem sent på kvällen. Joel och Johnny har känt varandra sedan de gick i skolan så självklart känns det oerhört viktigt för mig att ha en god relation till honom. Såklart även resterande vänner! OLYMPUS DIGITAL CAMERAScrambled eggs, smoked salmon, avocado mixed with feta cheese, grilled asparagus, medley tomato, seeds, lemon served on sourdough bread. Nu ska jag packa ihop min dator och bege mig ut på en promenad! Ikväll ska jag ta mig tiden att skriva om vår resa till Hamilton Island och Sydney. Finns så mycket jag vill berätta om allt vi såg och gjorde under dessa få dagarna. Man kan tänka sig att en semester ska vara väldigt avkopplande och det var det förvisso men vi såg till att gå upp tidigt varje morgon för att få ut det mesta av våra dagar. Oerhört lyckad semester och jag kan verkligen inte tacka Johnny nog för resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0