Hoppa i poolen med din telefon? Ingen bra idé...

Söndagen den 16:onde oktober. Jag och Johnny startade vår söndagsmorgon med att äta frukost på balkongen och njuta av den fantastiska utsikten. Vi bodde på nästa högsta våningen och hade utsikt över havet och stranden. Den enda nackdelen med vår balkong var att det ständigt kom fåglar på besök och mer specifikt kakaduor. Jag är verkligen inget fan av fåglar så det gjorde mig smått nervös när vi plötsligt hade en liten besökare på balkongräcket. Efter frukosten gick vi ner till poolen för att sola och bada. Vi hann njuta av solens strålar ett bra tag innan himlen blev grå och det började regna lite smått. För att slippa frysa kröp vi ner i jacuzzin tills regnet var förbi. Jag glädjer mig åt att både jag och Johnny är överens om att gå upp tidigt på morgonen för att få ut det mesta ut av dagen. Jag förstår inte varför så många sover bort sina semesterdagar. Varför betala så mycket för en resa om du ska sova bort halva dagen? Hur som helst, då vi var uppe tidigt kunde vi spendera ett par timmar ensamma innan vi mötte upp hans vänner vid en annan pool. Vi passade även på att boka biljetter för måndagens äventyr! OLYMPUS DIGITAL CAMERA Poolen som vi besökte hade en bar i mitten vilket var utmärkt om du kände för att simma och dricka öl samtidigt. Detta var också första gången jag insåg att australiensiska dollar är vattentäta. Genialiskt! Varför är inte alla sedlar i hela världen det? Tänk alla gånger folk glömmer sedlar i byxfickan och slänger in dem i tvättmaskinen. Något som däremot inte var vattentålig var Johnnys telefon som låg i hans ficka när han hoppade i poolen.... Vi badade och solade en bra stund innan vi packade ihop våra saker och begav oss ner till hamnen för att äta en väldigt sen lunch. Vi passade även på att köpa ris i förhoppningar om att kunna torka Johnnys telefon och få den att fungera. Så resten av eftermiddagen gick åt till att torka hans telefon i ugnen, duscha, göra oss i ordning och därefter åka till vännernas hus för en grillkväll. Det är så himla mysigt att grilla och sitta utomhus och äta, det bara skriker sommarkänsla. Jag hade dock lite bekymmer med att sitta ner då jag brände min rumpa lite grann efter ha somnat i solstolen. Jag tror klockan var efter midnatt innan vi begav oss hemåt. Så vår söndag kan sammanfattas med SOL OCH BAD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0