One of those not so happy days...

God kväll. Klockan närmar sig halv sju och jag har precis ätit middag. Jag drog ut en utav mina visdomständer igår och det har hittills inte varit alltför smärtsamt i munnen men nu i eftermiddags värkte och bultade det väldigt mycket i hålet så det fick bli soppa till middag. Första gången jag fick problem med inflammation i tandköttet runt visdomstanden var i slutet av november förra året. Jag besökte tandläkaren den 20:onde november och då rekommenderade han mig att dra ut båda visdomständerna. Jag fick se röntgenbilderna och tyckte inte alls att det såg brådskande ut och beslöt att det kunde definitivt vänta tills jag var tillbaka i Sverige. Sedan dess har jag haft problem med inflammationer av och till på båda sidorna. Tänk om jag bara hade plockat ut dem direkt, så mycket smärta jag hade sluppit de senaste året. Envis och snål? Verkligen.. Betala tandläkare-kostnader är en otroligt tråkig utgift. Får tacka Johnny som ringde till tandläkaren och bokade en tid åt mig, annars hade jag nog fortsatt skjutit på det. Tror han var hyfsat trött på att höra mitt gnäll om hur mycket det värker, haha! På tal om Johnny, jag sitter just nu ensam i hans lägenhet. Johnny åkte tillbaka till jobb i morse och hans vän Joel, som han delar lägenheten med, jobbar till sent ikväll. Det känns väldigt märkligt att vara här när Johnny inte är här, det är något som saknas. Sorgligt nog inbillar jag mig själv att han kommer kliva in genom ytterdörren snart. Det låter rimligt i mitt huvud med tanke på att jag är i hans hem. Dessvärre så är han återigen på flyget som tar honom till jobb och där ska han, som vanligt, stanna under 23 dagar. Och precis som alltid är jag totalt förstörd den dagen han åker tillbaka till jobb. Hade man samlat alla mina tårar från de dagarna när han åker tillbaka så hade vi haft en flod i vardagsrummet. Hallå känslig tjej! Det spelar ingen roll att det bara är tre veckor tills han är hemma igen, det känns alltid som en evighet när man upprörd. Lyckligtvis brukar tiden gå väldigt fort och sen är han hemma igen. OLYMPUS DIGITAL CAMERAYou make me so happy. Jag är så otroligt glad att detta är näst sista gången som jag behöver pussa honom hej då. Efter dessa 23 dagar på jobb och 10 dagar hemma återstår bara en sista gång som han åker dit. Jag har aldrig längtat så mycket till julafton som jag gör nu! För då är han äntligen hemma helt och hållet och jag kommer inte behöva bli så upprörd längre över att han är iväg. Jag är stolt över oss båda som gör det absolut bästa av situationen men det skulle vara en lögn att säga att det inte tär på förhållandet att behöva vara ifrån varandra så mycket. Inte nog med att vi är ifrån varandra, det är tre timmars tidsskillnad och Johnny arbetar 12 h per dag vilket gör att kommunikation inte alltid är den bästa mellan oss. Trots allt det så får vi det och funka och det är jag så otroligt glad över. Även om distansen kan vara väldigt påfrestande så är jag övertygad om att det är väldigt nyttigt med.  Det gör att vi uppskattar tiden tillsammans så himla mycket mer och ser till att få ut det mesta av de få dagarna vi har. Det medför också att vi väldigt sällan har konflikter och om vi har det beror det oftast på missförstånd (att dejta på att ett annat språk är inte alltid lätt och missförstånd i kommunikationen uppstår då och då). Dessutom får vi båda utrym till att vara de två enskilda individer som vi faktiskt är. Det är nyttigt att kunna vara ifrån varandra och fortfarande kunna göra saker för egen del, utan att behöva ha den andra personen med sig. Hur som haver så har jag en sådan där mycket-tårar-otroligt-ledsen typ av dag idag. Men förhoppningsvis kommer jag må bättre imorgon och om inte det så kommer jag garanterat känna mig bättra på dag 3, som alltid. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMy favorite man in the whole wide world. När Johnny lämnade tog jag en dusch och åt frukost innan jag begav mig till Medicare kontoret som ligger drygt 5-7 km från Johnnys lägenhet. Jag besökte Medicare för att förnya mitt kort då mitt gamla gick ut på samma dag som mitt första års visum gick ut. Fördelen med att ha Medicare är att staten betalar en del utav dina sjukvårdskostnader. Det täcker inte allt, exempelvis tandvård. Det täcker heller inte hela kostnaden men en del utav det. Jag är beviljad att få Medicare för att jag har ett svenskt pass och Australien och Sverige har någon form av överenskommelse. Därefter gick jag bort till gym och körde ett ryggpass och avslutade med 20 minuter på stairmastern. Det var skönt att vara tillbaka på gymmet efter haft alldeles för många slappa dagar med på tok för mycket mat.. Det kallas semester, va? Det var skönt att svettas men oj vad jobbigt det var att stå på stairmastern. Svettkalas! Gick bort till LaManna som motsvarar Maxi eller Coop. Jag älskar LaManna för alla deras frukt och grönt kommer från Australien. Dem har väldigt mycket organiska produkter samt hälsosam mat. När jag kom ut från butiken regnade det ganska mycket så det blev minst sagt en blöt promenad hemåt. Men jag borde ju vara van vid regn med tanke på att jag är svensk.
På lördag flyttar jag in hos min nya aupair familj. Pappa Tom, Mamma Chloe och deras två döttrar Bella och Sadie. Därmed har jag ett par dagar där jag bara kan ta det lugnt, träffa mina vänner, sortera allt det jag ska ha med mig till den nya familjen och lämna kvar allt det andra hos Johnny. Man samlar verkligen på sig mycket under ett års tid! Jag är så otroligt trött på att leva i resväskor och jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar efter att ha något som jag kan kalla mitt hem. På fredag morgon har jag en tid hos en ny tandläkare för en undersökning. Tanken var att tandläkaren som jag besökte igår skulle dra ut båda tänderna men hon kände sig inte bekväm med att ta ut den andra då roten tydligen växer ihop som en pincett och ligger väldigt nära en nerv. Jag blev därför vidareskickad till en ny klinik och första lediga tiden var på fredag morgon. Förhoppningsvis får jag en tid för att dra ut den ganska snart. Vill inte vänta mer nu, vill bara slippa dessa smärtfyllda inflammationer. Nu ska jag ta ett bad och därefter tänkte jag skriva ett par inlägg och berätta om min och Johnnys semester till Hamilton Island och Sydney. Vi hade verkligen en helt fantastiskt lyckad semester och det var så mysigt att få åka iväg och spendera all min tid med honom. Som alltid går tiden på tok för fort och jag hade gärna stannat ett par dagar till och njutit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0