Natti

Jag skrev häromdagen att jag inte fattar varför man ska lära sig ekvationer och skit... Antar att jag kommer förstå när jag blir stor vilken stod använing man har av matten. Alla vuxna säger alltid det till mig. Önskar man kunde vara ett riktigt matte snille... Men fortfarande fattar jag inte varför man ska kunna ekvationer... Det har man väl inte i vardagen?!

Jag hittade en riktigt härlig grupp på Facebook:

Vi som tycker matteboken ska bli vuxen och lösa sina egna problem!


Satt och skrattade åt det en hel kväll. Torrhumör? Oh yes. Trött? Oh yes. ;)
Nu ska jag duscha och sen gå och lägga mig.

Kommentarer
Postat av: jesshopaholic

håller med. Läser du också matte B? Fattar inte varför man ska kunna det, eller varför man ska kunna rita en andragradsekvation och sånt... Kommer aldrig att göra det i hela mitt liv! xD



& va synd att domm inte var snygga i verkligheten!

2010-04-29 @ 08:07:18
URL: http://ljungbergjessica.blogg.se/
Postat av: jesshopaholic

håller med. Läser du också matte B? Fattar inte varför man ska kunna det, eller varför man ska kunna rita en andragradsekvation och sånt... Kommer aldrig att göra det i hela mitt liv! xD



& va synd att domm inte var snygga i verkligheten!

2010-04-29 @ 08:07:30
URL: http://ljungbergjessica.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du behöver inte garanterat matematik i framtiden! Der beror helt och hållet på vad du ska arbeta med och sitter du i kassan räknar den ut till dig. Satsa på att kunna grunderna haha..

2010-04-29 @ 13:44:55
URL: http://amnnda.blogg.se/
Postat av: Julia

SV; Eller hur :) Vad händer på valborg då?

2010-04-29 @ 19:47:23
URL: http://juliakjellin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag köpte mina på skopunkten på familia. Det var rea på dom så dom kosta kanske 100 spänn tror jag :) Ingen aning om hur hög klacken är men jag skulle tippa på en 8-9 cm :)

Där fanns fler kvar när jag köpte dom i söndes :)

2010-04-29 @ 22:46:58
Postat av: emma klämma

hehehhe oj glömde skriva namn men jga tror du fattar :D :D haha

2010-04-29 @ 22:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0