Kaskelotvalen



Oväntad vänskap under ytan

LONDON. Här kelar dykaren Andrew Armour med Scar.
Kaskelotvalen har varit hans vän i tio år.
- Han känner igen mig när jag kommer simmande.

Andrew Armour, 45, och hans fru träffade kaskelotvalen i Dominikanska
republiken för tio år sedan - då valen var en unge.
- Hans huvud och ryggfena var skadade och han kom till vår båt, kanske för att få hjälp.

Det mesta vi kunde göra var att kela med honom, säger Armour enligt The Sun.
Sedan dess har det blivit många möten.
- Det känns som att han även känner igen min röst. Jag kommer väldigt nära honom eftersom vi litar på varandra, säger Armour till The Daily Telegraph.

(Källa)


(Gud vad mysigt att simma med en stor val :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0