Snabba Cash

Som sagt, Sen igår kväll var jag och mamma och kollade på bio.
Det blev ju såklart Snabba Cash!
Velat se så länge, men fått vänta tills mamma haft tid då jag lovat att jag skulle bjuda henne.
Nu fick jag som tur var användning för mina fribiljetter, tjoho!
För er som inte sett filmen så är detta handlingen:

Johan ”JW” Westlund lever dubbelliv som stekare på de hetaste inneställena på Stureplan. När han förälskar sig i överklasstjejen Sophie lockas han in en värld av organiserad brottslighet. Jorge gör en osannolik rymning från fängelset och är på flykt från både polisen och den jugoslaviska maffian. Hans plan är att göra en sista koksleverans och sedan lämna landet för gott. Mrado- brutal indrivare inom den jugoslaviska maffian är i konflikt med bossen Radovan. Han får i uppdrag att hitta Jorge, men tvingas samtidigt ta hand om sin 8-åriga dotter.

Jag tyckte filmen var bra men väldigt rå i vissa scener. Mycket våld osv, nästan för mycket.
Den var otroligt spännande och jag tyckte så synd om den lilla flickan (Lovisa) som hade Mrado som pappa.
Joel Kinnaman, precis som mina förväntningar var otroligt het! Helt förälskad i den killen, så otroligt duktig skådespelare. Enligt min syster Emma som läst boken, var mycket viktiga detaljer från boken som inte var med i filmen... Tyckte jag var tråkigt, visst kan man inte få med allt. Men enligt henne var boken och filmen på vars ett sett.

Tydligen hade den fått dåliga recensioner med. Jag tyckte den var toppen men lite svår att hänga med i!



Kommentarer
Postat av: Lillasyzter

tycker den filmen va super!

2010-02-10 @ 20:53:34
URL: http://lillsiz.blogg.se/
Postat av: Kamilla

a jag vet helt sjukt!

jadå jag mår bra:), hänt ida då?

2010-02-10 @ 21:13:31
URL: http://kaamilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0