Rengöring och borttagningsprodukter!

Kom på en sak om föregående inlägg...

Var noga med att tvätta era borstar och svampar efter användning.
Allt skit som samlas i dina sminkborstar och svampar utvecklar finnar
och dyligt i hyn vilket gör att hyn blir instängd.
Var även noga med att tvätta av ditt smink varje kväll innan du går och lägger dig.
Använd sen en bra nattkräm som gör att din hud inte blir torr!

Några produkter jag använder mig av är:

Dock är dem två första såna jag använder när jag är trött och bara vill sova.
Snabbt och enkelt val!


Ansiktservetter! (Finns att köpa lite överallt, just denna sorten finns på apoteket och där kan du köpa 2 för 35 :-)
Perfekt att ta bort foundationen med, dock tycker jag inte så bra om dem när det gäller mascaran.
Då brukar jag använda mig av denna produkten:


Fanns ingen bild på internet så fick fota själv och den blev lite otydlig..
Denna är jätte bra, skakas om och tar lite på en pads och torkar bort.
Skölj efteråt med tanke på det är olja.
Denna gör HM själv och kosta 39 :-



12
3



1. En krämig rengöring som du antingen kan
 skölja av eller torka bort med servetter.
Avlägsnar effektivt makeup och gör ordentligt rent.
(139 :-)
2. Ett ansiktsvatten för att fräscha upp och
 ta bort de sista spåren av rengöring och makeup.
Tas på en pads och stryks lätt i ansiktet.
(139:-)
3. Vårdar och fuktighetsbevarar huden natten igenom.
  Lite kraftigare nattkräm med vetegroddsolja.
Luktar jätte gott och huden blir jätte mjuk av den!
Dock rätt liten burk för priset,  men jag tvekar dock inte!
(235 :-)

Alla finns att köpa på The Body Shop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0