Äcklig

Lite mer boktips. Känns som jag blivit en bok-nörd. Tycker det är kul och läsa om man hittar en bok man fastnar för. Igår läste jag ut boken "Äcklig" som jag skrev om häromdagen. Jag tyckte boken var så otroligt bra!
Den är så fruktansvärd hemsk, jag kan inte begripa det själv. Tror ingen kan förstå att det finns barn som bli behandlade såhär.

Egna ord om boken:

Hon blir misshandlade varje dag både psykiskt och fysiskt av hennes mamma och stypappa. När pappan kommer på besök misshandlar mamman honom. Sätter knivar i magen och slår honom. Kissar i sängen pga av rädslan att hennes mor ska slå henne hela tiden. När hon väl kissar i sängen sliter hennes mamma upp henne ur sängen och slår henne. Låter henne sova i nerkissade kläder/lakan i flera dagar. Lämnar henne i ett hus ensam när hon är 13 år. Så hon får börja jobba för att ha råd till mat och värme. Hennes mamma kräver att hon får alla pengar, så hon har inte råd till mat. Jobbar före skolan, efter skolan och på nätterna. Den är så hemsk.

Underbart slut... Constance trotsade alla odds och överlevde, hon växte upp och kämpade sig till så mycket självkänsla att hon klarade av att studera vid universitetet och bli Storbritanninens första svarta domare.

Constance till höger med sin syster Patsy.

Kommentarer
Postat av: sannaaaa

awww ja, visst är han! :(<3

2010-03-30 @ 00:22:45
URL: http://sannaspogardh.blogg.se/
Postat av: Ciiz

de finns ju massor :D

2010-03-30 @ 13:10:49
URL: http://ciiiiz.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag har också läst den boken och jag tyckte också att den var bra, men otroligt hemsk samtidigt!

2010-04-02 @ 21:50:04
URL: http://misselten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0