Brandövning + knasig gubbe

Idag gick brandlarmet 2 gånger. Första gången var vi tvungna och gå ut och stå på parkeringen i ungefär 5 minuter. När vi kom in ropade dem i högtalarna att det bara var övning.
Andra gången hann vi inte ut förrän dem sa att det var övning igen.

När jag skulle gå hem. Sa det i högtalarna " Det kommer snart komma ett brandlarm, detta är bara övning och ni behöver ej utrymma" Herregud tänkte jag? Tre brandövningar på samma dag?

Det var en liten rolig man på första övningen... Alla frågade ju var det skulle ställa vagnarna med varor. Vi talade om för dem " Ställ dem bara och så går ni in och hämtar dem sedan "
Mannen sa: Ja men min femma som sitter i då?
Efter han hade gått skrattade jag och Heidi så mycket, vad fan var det för gubbe?
En liten femma som han skulle få strax igen... Herregud säger jag bara ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0