III ♕

Jag började tappa kilo efter kilo och blev allt mer manisk över kosten. Det skulle vara så kalorisnålt som möjligt men packat med protein. Jag åt väldigt mycket tonfisk, lax, ägg, kvarg och sallad. Sallad var utmärkt att lura hjärnan med, jag kunde fylla hela tallriken med sallad och äta med gott samvete då jag vet att det innehöll väldigt lite kalorier. Jag fick även höra hur bra det var att ta äggvita i  havregrynsgröten för att höja proteinmängden. Till en början tyckte jag att det smakade förjävligt rent ut sagt men jag åt det ändå, jag visste ju att det var bra mat. Jag kombinerade mina promenader med min simträning som jag hade tre kvällar i veckan.
Synliga nyckelben var viktigt.
Simningen blev allt viktigare för mig vilket den inte varit tidigare. Nu fanns det inte på världskartan att jag skulle missa en träning, oavsett om det innebar att jag var tvungen att gå upp klockan sju en söndag för att komma i tid. Jag ansåg att det var värt att skippa sovmorgonen så länge jag kunde träna. Jag vill poängtera att jag tidigare alltid lös med min frånvaro så fort det var ett morgonpass, framförallt på helgen.
Jag fortsatte att vara ute på mina promenader men varierade mig genom att ibland löpa istället. Jag googlade frenetiskt om det mest ultimata man skulle äta innan och efter träning samt dem bästa tipsen för att gå ned i vikt. Jag fortsatte att gå ned i vikt och insåg snabbt att jag kunde ha mindre storlek i mina kläder vilket fick mig att känna mig oerhört tillfredsställd och nöjd med mig själv. Viktnedgången blev som ett beroende, jag var fast besluten om att jag var tvungen att gå ned mer. Jag förstod inte varför folk ansåg att jag borde "sluta", det funkade ju utmärkt och jag mådde bra!
Oktober 2012 
Jag njöt av bekräftelsen jag fick. Jag la upp mängder av bilder på  instagram och det var oerhört viktigt att faktiskt helt okända människor tryckte "gilla" på bilderna. Dagligen fick jag meddelande av killar som beskrev hur snygg jag var samt vilken fantastiskt fin kropp jag hade. Tjejer skrev och berättade vilken förebild jag var samt hur mycket jag motiverade dem i deras träning och viktnedgång. Många hörde av sig och ville ha råd och tips på hur dem skulle gå ner i vikt och jag kände mig som en riktig fitnessexpert. Det var stort att vara 17 år gammal och ha personer i min omgivning som såg upp till mig.
Alla dessa halvt avklädda bilderna, där majoriteten av bilder var på min mage, gjorde mitt ex väldigt svartsjuk vilket motiverade mig ännu mer till att bli smalare, mer vältränad och fortsätta lägga upp bilder. Allt blev som en ond cirkel. Jag ville trots allt vara oemotståndlig i hans ögon och jag ville att han skulle se att det fanns killar därute som suktade efter mig. Eller rättare sagt min kropp, en detalj jag valde att blunda för. Bilderna innebar bekräftelse vilket jag ständigt sökte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0