VIII ♕

Mellan mars och april månad 2013 fortsatte vardagen på samma spår som tidigare, mitt största fokus var träningen och självklart även skolan. Jag har alltid haft väldigt höga krav på mig själv samt hur jag ska prestera. Det fanns inte på min världskarta att få underkänt eller strunta i att lämna in en uppgift. Jag har alltid strävat efter att vara den duktiga i klassen med bra betyg.
Jag hade fortfarande kontakt med mitt ex och vår relation till varandra var inget annat än destruktiv. Mitt ex åkte till USA för att hälsa på en kompis och jag var redan inställd på kontakten mellan oss skulle försämras. Dagen han åkte så grät jag. Jag kollade på klockan frenetiskt i hopp om att han skulle skicka ett sms där han åtminstone sa hej då innan han klev på planet. Jag grät, somnade en stund, vaknade och kollade om jag fått något sms och somnade igen. Dessvärre fick jag inget meddelande. Detta gjorde jag ett par timmar tills ögonen var så rödsprängda att det såg ut som jag tagit en överdos. Jag skickade ett sms där jag bedyrade honom om att jag härmed inte längre skulle spamma honom med meddelande och aktivt försöka ta avstånd ifrån honom. Ett löfte som jag satt upp så många gånger tidigare men dessvärre aldrig lyckats hålla.
Jag vet att han tyckte det var oerhört irriterande att jag flera gånger i veckan la ut bilder på mig själv i träningskläder på sociala medier, framförallt Instagram. Jag gjorde det såklart i syfte att få uppmärksamhet och bekräftelse samt för att provocera honom. Jag hade trots allt slitit i månader för att få en fin kropp och när man nu äntligen kunde se konturera på min mage var det en självklarhet att jag ville visa upp det. Oerhört destruktivt beteende. Jag ville provocera honom genom att lägga upp bilder på mig själv så han kunde se att andra människor uppskattade mig. Det låter förvisso helt absurt. Bara för att en människa trycker ”gilla” min bild innebär inte det att dem uppskattar mig, dem uppskattade min kropp, inget annat. Jag var som sagt väl medveten om att han irriterade sig på mina bilder då han ogärna ville dela mig med andra som han så fint uttryckte sig. Där och då beslöt jag mig för att bevisa för honom att jag klarade mig utan andras bekräftelse. Allt för att han skulle vilja vara med mig. Jag slutade lägga upp bilder när han var i USA och jag hörde inte av mig.
Våren kom och mina hetsätningar fortsatte och jag hade även lagt på mig en hel del, det syntes framförallt på magen och höfterna. Magen som inte var van att varken äta pasta, bröd eller godis reagerade rejält genom att bli något enormt uppsvullen. Det såg ut som jag var gravid i nionde månaden och jag fick spendera timmar på toaletten på grund av magsmärtor. Varje gång lovade jag mig samma sak "aldrig mer ska jag äta sån mat."
Mars 2013 ↑

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0