Lunch på Piacetto

Efter en lång och mysig frukost tog vi en runda på stan. Vi strosade fram längs gågatan och kikade in i ett par butiker. Fick med mig ett par byxor samt en tunnare kofta ifrån H&M. Vi åt lunch på ett italienskt litet fik och passade på att titta på alla människor som passerad. Jag kan omöjligt vara ensam om att tycka det är väldigt underhållande att bara sitta och titta på människor som går förbi. Kan inte låta bli att låta tankarna flyga iväg. Var är alla påväg? Var har dem varit? Jag ser ett par barn komma cyklade tillsammans med sina ryggsäckar, skrattande. Skolan har startat igen. Nervositeten som infinner sig de första dagarna, spända av alla förväntningar. Samtidigt infinner sig en våg av lycka inombords av att återigen träffa alla sina vänner. Plötsligt kan jag känna mig lite ledsen inombords av att den tiden aldrig kommer åter. Jag tar en klunk av mitt kaffe och vänder blicken mot andra hållet. Ytterligare ett barn som springer fram längs kullerstenen. Sandalerna har blivit utbytta mot ett par gymnastikskor. En doft av sommarens sista dagar. Ett stort leende, herregud vad jag blir glad av att se barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0