20/11 - Austins födelsedag!

Den 20 november var det minsann ingen vanlig dag, det var nämligen Austins treårs dag! Marli var uppe extra tidigt för att förbereda en pannkaksfrukost till den lille födelsedagskillen. Vi åt pannkakor med glass, grädde, jordgubbar, lönnsirap och bacon. Marlis mamma Helen var också på besök för att kunna äta frukost tillsammans med Austin. 20 - Austins födelsedag20 - Austins födelsedag1OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Efter frukosten började jag frenetiskt söka efter en tandläkare här i Essendon. Ringde till första tandläkaren som kom upp och bokade en akuttid. Jag hade haft problem med en visdomstand ett par dagar. Kvällen innan grät jag nästan och denna morgonen var det inte mycket bättre. Jag öppnade munnen, tandläkaren kollade i två sekunder och konstaterade att jag höll rent väldigt bra och infektionen är undertill så han kunde inte spola rent. Jag fick en munskölj och han skrev ut antibiotika till mig. Detta korta besök kostade mig 435 kronor! Vidare gick jag vidare till nästa ställe och gjorde en röntgen för att se om jag var tvungen att plocka ut tanden, röntgen kostade 310 kronor och därefter ytterligare en hundralapp för antibiotika. Jag var lagom förbannad när jag promenerade hemåt. Så himla tråkiga utgifter.. När jag kom tillbaka åt jag lunch tillsammans med Marli och Sully. Marli hade köpt med sig sushi hem. Jag har blivit en riktig sushiälskare! Jag måste medge att jag var otroligt skeptisk till att prova sushi när det exploderade i Sverige för ett par år sedan.. Varför provade jag inte tidigare? Det är ju så gott! Austin bestämde att han ville ha pizza till middag så det beställde Marli åt honom. Till efterrätt åt pojkarna cupcakes med minonsfigurer på. På kvällen kollade vi på filmen "Frozen/Frost". Jag vet att mina kära syskonbarn samt resterande ungar är fullkomligt tokig i denna filmen och jag måste erkänna, den var oerhört bra. Jag älskar Disney filmer. Måste också medge att jag lyssnade på filmens musik hela kvällen innan jag skulle sova, hihi. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0