22/11 - Color Run

Söndagen 22/10 var det dags för Color Run! För er som inte vet var Color Run är så tog jag mig friheten att kopiera information ifrån eventets hemsida. Dem skriver följande: The Color Run är en löparfest, där tusentals deltagare blir täckta i färgpulver från topp till tå. Det handlar på inget sätt om att genomföra fem kilometer på snabbast möjliga tid. Efter varje kilometer finns en färgstation med musik, fest och en ny färg som löparna springer igenom. Festen fortsätter i målområdet med en underbar Finish Line Festival, där festen kulminerar i miljoner av levande färgkombinationer. Det är alltså en sträcka på fem kilometer och du bestämmer själv om du springer, går eller kryper fram. Det är därmed ingen seriös löpartävling. Jag blev förvånad över att se hur många barnfamiljer det var som deltog, väldigt många mammor som kom med deras barnvagnar. Jag sprang nästan hela vägen, väldigt stolt över mig själv faktiskt. Har haft problem med mina benhinnor sedan jag slutade spela fotboll när jag var 15. Sedan dess har jag haft väldigt svårt för att springa och jogga vilket är oerhört tråkigt för det är något jag tycker är väldigt roligt och skönt. Hur som helst var jag väldigt glad över att jag klarade fem kilometer på en relativt bra tid! DSC_0484November1 DSC_0487 DSC_0495 DSC_0497 Det var ett väldigt roligt event som jag gärna vill göra om! Det hade definitivt varit betydligt roligare om jag hade någon kompis att springa med.. Istället satte jag i mina hörlurar i öronen och fokuserade på att få en så bra tid som möjligt. Färgen som dem slänger på dig när du springer är gjord av talk och majsmjöl samt lite färg. Jag tror jag passerad fyra stycken stationer med olika färger. Det fanns även ett par stationer där du kunde dricka vatten, välbehövligt i denna värmen. DSC_0516 Dessvärre hade jag inga kontakter med mig och det fanns inte någon bankomat i närheten så kort efter att jag kommit i mål bestämde jag mig för att bege mig vidare. Fick minst sagt ett par blickar på gatan när jag passerade förbi helt täckt av färg! Stannade i Moonee Ponds som är en förort sidan om Essendon. Åt på en resturang som heter Grill'd där dem serverar hamburgare i alla dess olika former. Ja, jag är en hamburgare-älskare. Mitt hjärta smälte när jag såg att dem nu fått in ett bröd som dem kallar "Low Carb Superbun" som innehåller minder än 9 gram kolhydrater och är gluten, spannmåls och mejeri-fri. Jag försöker att välja glutenfritt alternativ på restauranger då min mage blir väldigt uppblåst när jag äter bröd och pasta. Hamburgaren var supergod och till detta åt jag "Zucchini chips"! Perfekt avslut på en rolig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0