24/11 - Extradag!

Vanligtvis har jag tisdagar som en halvdag då jag arbetar mellan 7.00-9.00 och är sedan ledig fram till 16.30-19.00. denna tisdagen såg dock lite annorlunda ut. På Marli och Alvins klinik arbetar två stycken sekreterare, den ena arbetar tre dagar och den andra arbetar två dagar. Den ena sekreteraren hade opererat bort sina halsmandlar och kunde därför inte arbeta och Marli var därmed tvungen att rycka in. Jag fick därför arbeta extra denna dagen. På tisdagar är Marli hemma med Austin och Sully medan Hugo är i skolan och Spencer är på dagis. Jag hade alltså en heldag med Austin och Sully. När Sully sov passade jag och Austin på att sortera alla böcker i deras sovrum. Det tog närmare 2 h, pju.. Austin var dock väldigt tålmodig och lekte med sitt lilla kök sidan om, han serverade mig svampsoppa och kaffe. Jag var väldigt imponerad över hur denna otåliga lilla pojke helt plötsligt hade överseende med att jag behövde ordna med böckerna. Detta ingår inte i mina arbetsuppgifter men jag tycker om att ha ordning och reda. Jag vet att Marli är stressad och har svårt att få tiden att gå ihop och därmed kunna göra alla dessa småsaker runt huset och därför är jag glad om jag kan hjälpa till lite extra. Jag tror att hon uppskattar det väldigt mycket och då känns det såklart roligare att hjälpa till!   DSC_0519 DSC_0522 Det är min kära mamma som har lärt mig att sortera böckerna såhär, som en trappa.. Längsta böckerna till vänster och därefter bygga sig neråt. Så gjorde vi alltid i min bokhylla när jag var liten. Det tar såklart längre tid när man ska vara så petig som jag är och måste ha ALLA böcker EXAKT i ordning. Jag övervägde att sortera dem efter färg med men det kändes lite väl ambitiöst. November2DSC_0528 När man varit duktig och tålmodig förtjänar man att få äta kaka, det fick Austin. Det är så mycket roligare att ge dem sötsaker när dem gör något extra. Sully ville sitta uppe på diskbänken när jag lagade potatismos till pojkarna. Självklart skulle han även provsmaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0