28/11 – Wilson Promontory [dag 2, del 3]

Efter en lång stund på stranden hade jag hunnit att få rejält röda kinder av den starka solen. Det där med solkräm är inte min största prioritering här i livet.. Pojkarna tog en dusch efter strandhänget och jag passade på att vila en liten stund i mitt rum. Dagens lunch serverades i familjens stuga och bestod av  smörgåsar med massor av olika tillbehör. Jag tog sallad, frukt, kyckling, tonfisk och ägg. Perfekt när utbudet är stort och man kan välja själv. När lunchen var nere beslöt vi oss för att promenera en utav alla de vandringsleder som Wilson Promo erbjuder. Vår destination var Squeaky beach. Vårt "område" där stugorna fanns hette Tidal River och promenaden är 2 km lång. Uppförsbackar och nerförsbackar med fantastisk utsikt över havet beskriver sträckan ganska bra. Min telefon var urladdade och jag orkade inte bära med min kamera, därför har jag inga bilder ifrån själva promenaden. Jag fotade däremot en del med Marlis telefon så jag får lägga upp bilderna när hon skickat dem till mig. Det var alltså jag, Marli, Austin och tre andra familjer som gick. Hugo och Spencer gick före oss tillsammans med ett par andra familjer. När vi kom fram badade jag med Austin i ett iskallt hav.. Ja, det var verkligen inte varmt. Vi stod mest vid kanten och hoppade för vågorna, det var dock oundvikligt att inte bli blöt långt upp på magen. Alvin kom och hämtade oss och tog även med min kamera så jag kunde fota lite! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA 28 - Wilson Prom2OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA När vi kom tillbaka blev det ytterligare en dusch för att få bort all sand. Stranden må vara underbar men gud obekvämt det är att ha sand överallt och ingenstans. På kvällen var det middag i mitten stugan och det var indisk mat, mycket gott. På kvällen satt vi återigen och pratade i en stuga. Det blev en tidig kväll för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0