30/11 - Banankaka

Denna måndagen hade jag planerat att spendera på Zoo tillsammans med Spencer, Austin och Sullivan. Dessvärre var det varmt redan tidigt på morgonen och meteorologerna sa att det skulle bli uppemot 30 grader under dagen, med andra ord alldeles för varmt att besöka Zoo. Strax innan Sully vaknade från sin sovstund hjälpte Spencer och Austin mig med att plocka fram alla ingredienser till att baka banankaka. När vi vara nere i Wilson Promontory under helgen var det ett flertal mammor som berättade att dem alltid bakade bröd, kakor och bars till sina barns lunchlådor. Marli berättade att hon också önskade att hon hade tid att baka till Hugo. Då jag vet om att hon har ont om tid ville jag överraska henne med att baka bananbröd/muffins till Hugo samt bars gjord på nötter. Bananbrödet innehöll inget vitt mjöl eller socker, istället tog jag rågmjöl och honung. Det hälsosamma förstördes dock när pojkarna dekorerade med strössel, hihi. OLYMPUS DIGITAL CAMERA30 - Banankaka30 - Banankaka1OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA 30 - Banankaka2OLYMPUS DIGITAL CAMERA Spencer och Austin tyckte att det var väldigt roligt att få vara med och baka. Hade killarna fått bestämma så hade varje muffins varit HELT täckt med strössel. Sullivan satt tyst och lugn och åt sin lunch, jag fasade för att han skulle börja gnälla och vilja vara med.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Duktig du är Ippi :)

2015-12-15 @ 12:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0