Mr Rahm agerar kock!

Förr förra veckan blev jag bortskämd av Samuel, inte bara en gång, utan två gånger under samma vecka. Då han inte hade några planer för kvällen bjöd jag hem honom till mig och Dennis. Samuel lovade att agera kock, sagt och gjort stod middagen på bordet när jag kom hem ifrån mitt gympass. Pasta och kycklinggryta stod på menyn, väldigt gott! Andra tillfället var tre dagar senare. Dennis var iväg och Patrice likaså och det kändes inte alls lockande att åka hem till ett tomt hus och laga middag till mig själv. Istället promenerade jag bort till ICA efter mitt gympass och köpte med mig mat som Samuel sedan tillagade. Denna gången blev det spagetti och köttfärs på Samuels vis. Han har nejlika, kanel och ingefära i sin köttfärssås så hela köket luktade jul. Det är verkligen inte fy skam att hitta en vän som frivilligt lagar middag till en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0