En tur till Helsingör.

13 juni.
Lördagen tog jag mitt sista pass på Bagelshopen och dagen till ära fick jag arbeta i nya butiken på Drottninggatan. Det gick bra och var inte särskilt mycket folk trots det fina vädret. Det blev ett kortare pass på endast 3.5 timme. Det var förvisso skönt då jag dagen innan lämnade arbetet strax innan 23.00 efter arbetat i 10.5 timme.
Emma och Micke kom och mötte upp mig på jobb och därefter tog vi färjan över sundet till lilla Helsingör. Helsingör är verkligen det bästa stället att strosa runt på. Alla dessa idylliska bakgator med kullersten som leder oss fram längs husen vars fasader skiftar i alla dess färger. Varför besöker man inte Helsingör oftare? Vi slog oss ner på en restaurang och åt en försenad lunch. Maten var god men något för dyrt sett till vad som serverades. Mätt och belåtna tog vi oss en liten promenad runt kvarteret, gatorna ledde oss fram till slottet. Vädret var dessvärre inte på vår sida och självklart började det regna. Typiskt när det var strålande sol och oerhört varmt hela förmiddagen i Helsingborg. Trots att vädret inte var det bästa var det en mysig dag tillsammans med Emma och Micke på andra sidan sundet ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0