Hej då Helsingborg, Hej Stockholm!

18 juni.
 
Äntligen var jag klar med min packning! Det känns om jag levt i resväskor under en väldigt lång tid, ett ständigt upp-och nedpackande. Denna gången packade jag inför min vistelse i Tyresö som kommer att sträcka sig under hela åtta veckor och därmed hela sommaren. Med en rullväska i ena handen, en stor ryggsäck placerad där bak, en datorväska i ena handen och en handväska hängandes över  en axel, tog jag plats på tåget från Helsingborg till Lund. Jag stötte på Isabella som jag arbetade tillsammans med under min tid i Helsingborgs Simsällskap. Vi båda blev häpna. Vad är oddsen att vi har biljetter bokade sidan om varandra? Isabella berättade om hennes tågluff genom Europa och jag blev otroligt sugen på att resa! Detta är nämligen en resa som står högt upp på min bucketlist. Jag var framme i ett regnigt Stockholm vid halv tio tiden och då kom Dennis och hämtade mig inne på centralstationen och körde sedan hem oss till Tyresö. Ett stopp på McDonalds för att köpa middag. Snabbmat i denna form äter jag ytterst sällan då det mentalt är väldigt påfrestande. Ibland vill jag bara glömma sånt. Jag vill inte behöva påpeka för människor att jag inte kan äta sådant för jag  måste slåss med mina hjärnspöken. Jag anpassar mig istället. Rädslan av att vara omständig eller att folk inte kommer förstå. Oavsett vem det handlar om!
Lilla Dante.
 
På fredagen åkte vi till Dennis kompis, Kevin och firade midsommar. Det regnade i princip hela kvällen men det hindrade inte oss från att sitta utomhus under ett partytält, det är trots allt sommar! Vi grillade, drack bål, spelade beerpong vilket jag förvånansvärt faktiskt var bra på för en gångs skull, provade att dricka jellyshot och hade oerhört många hetsiga diskussioner. En del ämnen har jag svårt att diskutera då en del personers uttalande gör mig oerhört förbannad! Strax efter två var vi hemma igen efter promenerat en halvtimme. Vi ringde en taxi som aldrig kom, nåja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0