X ♕

Mitt startdatum för dieten blev den 13/5. Jag skärpte till mig den sista tiden och gick ner till 61.1 vilket blev min startvikt. Mina åtta veckor var tämligen jobbiga och jag mådde ganska psykiskt dåligt i omgångar. Det är minst sagt påfrestande att ligga på ett underskott, prestera i skolan, vara en krigare på gymmet samt ha ork att umgås med vänner och familj. Det ledde till att jag fuskade ett par gånger men överlag skötte jag dieten fint! Det var åtta oerhört lärorika veckor för mig, jag lärde känna min kropp och blev minst sagt fascinerad över att se hur kroppen kan förändras.
Innan dietstart - Början på maj 2013 ↑
 
Jag hade en ätardag varje vecka vilket innebär en dag där jag fick äta vad jag ville. Detta var i syfte att chocka kroppen samt för att få lite extra motivation. Det kan låta tämligen konstigt i mångas öron att man ligger på ett kaloriunderskott sex dagar i veckan och på den sjunde dagen äter man allt man kommer över, en riktig kaloribomb med andra ord. Detta medförde dock att man mådde brutalt dåligt på kvällen och magen var minst sagt i uppror. Det var dock fascinerande att se hur kroppen kunde gå upp så många kilo i vätska under en dag och sen vara nere på samma lägsta vikt inom loppet av ett fåtal dagar.
Slutet av maj 2013 ↑
 
Sista veckan körde vi en tömma/ladda vecka vilket man gör inför fitnesstävlingar. Syftet är att driva ur all vätska ur kroppen genom att salta maten väldigt mycket, dricka kolossala mängder vatten samt utesluta kolhydrater. Inte så hälsosamt! Jag levde i princip på broccoli, torsk, äggvita, spenat och sparris den veckan. Jag var nere på under 1000 kalorier.
Juni 2013 ↑

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0