Fredag 30/10 [Första utgången i Melbs]

I fredags hade jag ett par timmar ledigt under dagen. I tisdags (27/10) var jag och Jennie nere i centrala Melbourne och gjorde ett besök på H&M, jag letade frenetiskt efter ett par jeansshorts då jag inte köpt några på ett par år och alla mina gamla är antingen för korta eller för små. Hur som haver, dessvärre gick jag ifrån H&M tomhänt och då tipsade Jennie mig om en butik som heter K-mart. Den närmsta butiken ligger i grannorten som heter Moonee Ponds. Alvin släppte av mig då han ändå var på väg till arbetet. När jag kom fram insåg jag att K-mart är lite som motsvarigheten till Walmarts i USA eller Ullared i Sverige, alltså en butik som har allt och lite till. Allt ifrån möbler till kläder, inredning, leksaker och hushållsartiklar. Jag har definitivt kommit över den fasen i mitt liv då jag tyckte det var pinsamt att handla kläder i en sådan butik. Jag hade praktik på min systers arbetsplats när jag gick i åttonde klass, jag hade två veckor på ICA maxi. När jag slutade köpte jag en t-shirt därifrån och jag berättade aldrig var den kom ifrån om någon undrade, det var ju super pinsamt att jag hade köpt den på maxi. Jag hittade faktiskt ett par sandaler, ett par högklackade skor, ett par jeansshorts, en bodyscrub, öronhänge samt små söta klädnypor samt färgglada gem som jag ska använda för att hänga upp utskrivna bilder på en lina. Jag spenderade en bra stund inne i butiken och strosade sedan vidare ut på gatan i Moonee Ponds. Där och då slog det mig återigen hur otroligt värdelös jag är på att läsa kartor. Även kartor som jag har i telefonen där jag har en GPS som visar EXAKT var jag står någonstans. Trots det kan jag börja gå åt helt fel håll och inser sedan att pilen rör sig i fel riktning. Detta är något jag måste bli bättre på.. Jag gick en bra bit innan jag lyckades hitta en spårvagn, jag åkte bara någon minut innan jag var hemma. I vanliga fall hade jag gått denna biten men det var så fruktansvärt varmt ute och då är det inte roligt att gå ute på öppen gata. Snapchat-7434820473590233223Sully ville kramas lite innan jag gick.
Jag slutade att arbeta klockan 19.00 den kvällen och kort därefter stod jag ombytt till klänning och på fötterna hade jag mina nya skor. Lyckligtvis hade jag redan gjort mig i ordning under dagen och därför behövde jag inte fixa till så mycket med sminket. Visserligen är jag urusel på allt vad heter smink och hår och det enda jag kan bemästra är mascara och fylla i mina ögonbryn. Syster Amanda, jag behöver dig som min stylist! Marli släppte av mig på tågstationen så att jag skulle slippa gå hela vägen i mina klackar. På centralstation - Flinders Street Station mötte jag Jennie och kort därefter kom ytterligen en aupair vid namn Christin. Hon kommer ifrån Holland och är 18 år gammal, hon åkte alltså ett par månader efter studenten. Vår destination var St Kilda och nattklubben Cushion där det var Halloween Party. Jennie bjöd in mig via ett evenemang på Facebook och det hette "House Party". Därför trodde jag också att det var hemma hos någon och valet av skor blev därför mina nya högklackade. Hade jag vetat att det var en nattklubb hade jag aldrig burit dem skorna, haha! Jag som knappt kan gå i högklackat spenderade flera timmar i mina nya skor. När jag åkte hem sent på kvällen och klev av i Essendon tog jag av mig dem illa kvickt och promenerade barfota längs gatan hem, fruktansvärt ömma fötter. Min första utgång, vad tyckte jag? Antagligen en utav mina absolut sämta utgångar. Det var inte särskilt mycket folk, det kändes väldigt surt att behöva betala inträde, DJ'n borde bli utsedd till världens sämsta då hans val av musik var under all kritik, vi stötte på en väldigt oförskämd kille på dansgolvet som blev sur för att en tjej han försökte ragga på gick när vi ställde oss sidan om honom. Men hallå?! Är dansgolvet för litet för dig eller? Lokalen var ganska liten och vi måste väl ändå få dansa precis var vi vill.. Helt plötsligt började dem dessutom servera pizza, det kändes lite som skoldisco. Jag åkte dessutom hem tidigare än de andra två, dem stannade på en pub. Nåja, får hoppas att nästa utekväll blir roligare. Endast en öl drack jag, alkohol har aldrig intresserat mig. Tackar Jennie för att hon har samma skostorlek så att vi kunde byta ett tag. Jag bytte dock tillbaka ganska fort, såg förjävligt ut att ha klänning och ett par NIKE sneakers.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Gulle :)

2015-11-06 @ 13:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0