23/11 - Long Story Short

Min favoritaktivitet med Johnny är utan tvekan att gå ut och äta frukost och prova olika cafeer överallt runt Melbourne. Denna morgonen besökte vi ett cafe vid namn "Long Story Short" och jag fick för första gången prova på äggröra gjort på ankägg, spännande. I äggröran fanns även fetaost, väldigt gott att mixa ägg med ost. Jag har haft en lång lista på cafeer jag vill besöka och listan har utökats frekvent då jag ständigt finner nya platser som verkar spännande. Det känns som ett nytt cafe öppnar upp ett gathörn varenda vecka här i Melbourne och jag förstår inte hur dem lyckas gå runt, konkurrensen är stor! Sedan jag flyttade till familjen Ibbott har jag varit ute och ätit frukost ett fåtal gånger jämfört med när jag bodde hos Marli och ofta gick ut 1-2 gånger i veckan. Man kan väl räkna att jag i snitt lägger 170 kronor för frukost samt kaffe. Detta är dessvärre vad det kostar när man går ut och äter frukost i Melbourne på alla dessa populära fiken. Självklart kan man komma undan billigare om man köper en muffins med ägg och bacon på något litet fik men en sådan frukost är inte jag ute efter. Det är minst sagt populärt att gå ut och äta frukost i Melbourne men jag har dragit ner på det rejält då jag tycker att det är på tok för mycket pengar. Mina prioriteringar har minst sagt förändrats sedan jag kom tillbaka från Renmark. Nu är jag inte längre bara en aupair som kan roa mig för alla pengar jag tjänar. Nu försöker jag spara varenda liten dollar jag får så jag och Johnny kan få ut så mycket som möjligt av vår kommande resa samt ha pengar till lägenheten. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  Liquorice salt & local feta scrambled duck eggs served with mushroom crumble, asparagus, herb chili cashews red shiso on toast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0