Gingerbread house

Förra helgen blev jag sjuk och hade så fruktansvärt ont i magen från torsdagskväll. Det pågick fram till måndagskväll innan det avtog helt, helgen var hemsk. På torsdagskväll åt jag och Johnny middag tillsammans och kort därefter fick jag väldigt ont i magen och låg och vred och vände mig hela natten av smärta. Fick även springa på toaletten ett par gånger men det var inte speciellt illa. Smärtan påminde mig om när jag hade matförgiftning i Uganda. En smärta som kommer och går i övre delen av buken på vänster sida. Tanken var att jag och Johnny skulle köra Great Ocean Road på fredagsmorgon men plötsligt närmade sig klockan lunch och jag mådde fortfarande inte bättre så vi stannade hemma. Min älskade Johnny satt med mig i soffan under hela den dagen. Vi såg på film och jag försökte att sova bort så mycket av tiden som möjligt i hopp om att må bättre. Aptiten var som bortblåst och jag var konstant illamående. På lördag var det fortfarande inte bättre och Johnny hade fått myror i brallan så han åkte till gymmet samt gick ut och åt lunch med sina vänner. Jag spenderade återigen hela dagen på soffan. Kollade meningslösa tv-program, läste en bok och försökte att äta. Innan Johnny åkte byggde vi dock ett pepparkakshus tillsammans. Johnny har aldrig byggt pepparkakshus förut och detta har jag varit uppvuxen med så självklart ville jag dela denna tradition med honom. Jag använde mammas knep med att smält socker och limma ihop väggarna istället för glasyr som inte är fullt lika hållbart. Vi hann få ihop huset och kort därefter blev jag så illamående att jag var tvungen att lägga mig ner. Kvar stod stackars Johnny med en påse glasyr samt en skål med godisar. Han såg smått förvirrad ut men han fullföljde arbetet och hjärtat smälte när jag vände mig om och såg att huset var klart. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Det var ju inte riktigt Johnnys ide att bygga ett pepparkakshus så det betydde mycket för mig att han dekorerade det åt mig. Julen är helig för mig och har alltid varit. Tror den blivit ännu viktigare detta året än de tidigare två åren när jag firat utomlands. Det är inte samma känsla. Detta året känns dock speciellt. Flickorna är så exalterade och pratar mycket om julen och jag ser verkligen fram emot att julbaka samt laga ett par svenska julrätter tillsammans med Johnny. Vi ska fira julafton på den 24e samt 25e. Den 23e ska vi hem till Elyse och dekorera hennes julgran tillsammans med resten av kompisgänget. Ser verkligen framemot alla tre dagar, så mysigt! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA När Johnny var iväg passade jag på att hänga upp julgranskulorna i den lilla julgranen han köpt. En liten, silvrig plastgran fick det bli i år då ingen av oss befinner oss i hans lägenhet. Nästa år ska vi dock ha en riktig, grön gran!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sicket tjusigt pepparkakshus!

2016-12-11 @ 20:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0