Dags för en semester

Morsning korsning! Här ekar det minst sagt tomt.. Cirka två veckor har passerat sedan sist jag skrev. På två veckor hinner det hända ganska mycket, framförallt när perioden sträcker sig under jul och nyår. Under dessa två veckorna har jag hunnit att ta julkort med pojkarna hos tomten, firat en australiensisk julafton i värmen, firat nyår tillsammans med min vän Nadia, legat sjuk i åtta dagar och varit bosatt på toaletten, promenerat från Essendon till stranden i St.Kilda vilket tog mig 2h och 45 minuter, träffat en underbar kille, köpt två par nya sneakers, fått mitt svenska bankkonto kapat och blivit bestulen på varenda sparpeng, gjort polisanmälan i både Sverige och Australia, reklamerat kortköpen och väntar nu på att banken ska förstå att det inte är mitt fel och ge tillbaka mina pengar, kommit igång ordentligt med träningen igen, träffat en svensk tjej som också är aupair, provat ett annat gym, promenerat i flera timmar - överallt och ingenstans, spenderat en helg för mig själv när familjen var hos sina kusiner, börjat planera en resa till Tasmania, packat min väska inför den kommande semestern. Imorgon åker vi till Byron Bay samt Surfers Paradise under 10 dagar. Där har ni en överskådlig sammanfattning över den senaste tiden. Som ni förstår har en del dagar varit väldigt intensiva och därmed har jag inte prioriterat att blogga. Klockan närmar sig 12.00 och det är fredag förmiddag. Helen, Marlis mamma, kom igår eftermiddag. Om en liten stund ska vi åka och äta lunch tillsammans, hon vill fira att jag fyller 21 år imorgon. Imorgonbitti klockan 10.00 åker vi ifrån Melbourne till Byron Bay där vi stannar i sex dagar. Därefter åker vi ytterligare en timme norrut, till Surfers Paradise där vi kommer att stanna i 3 dagar. Byron Bay och Surfers Paradise ligger på östkusten och är typiska platser att besöka under semestern. Stränderna ska tydligen vara fantastiska i Queensland! Vi är tillbaka igen den 18 januari. Den 28 januari börjar Hugo skolan igen och likaså Spencer. En minst sagt exalterad kille inför skolstarten! Austin kommer fortsätta gå på dagis två dagar i veckan och det kommer även Sully börja med. Just nu ser vi alla framemot att Sully ska börja på dagis, han är väldigt krävande just nu. Även om det inte blev ett allt för långt inlägg så har ni fått en någorlunda översikt över mitt liv "down under"! Vi hörs när jag är tillbaka från semestern :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kul att du trivs =)

2016-01-25 @ 13:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0