Privat helikoptertur till Whitehaven Beach

Förberedd er på ett inlägg med bilder i mängder! Tisdagen den 18:onde oktober. Klockan 11:30 kom en buss till hotellet och hämtade mig och Johnny. Vi blev körda till flygplatsen och fick träffa piloten som skulle flyga vår helikopter. Kort därefter blev vi vägledda till vår helikopter och fick hoppa in. Då Johnny flugit ett par gånger förut fick jag lov att ta framsätet för bästa utsikt. Vi blev stillastående en stund medan piloten startade upp helikoptern och det blev minst sagt otroligt varmt därinne. Därefter fick vi ta på oss hörlurar och sedan bar det av! OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Det tog cirka 15-20 minuter att flyga ut till Whitehaven beach. Piloten åkte inte raka vägen utan flög runt över havet för att vi skulle få ut så mycket som möjligt av vår flygtur. Det var verkligen helt fantastiskt att få se allting ifrån ovan. Vi såg även ett par sköldpaddor vilket såg ett som en stor, brun fläck i havet. Jag tyckte dock det var ganska jobbigt att det bullrade så mycket. Johnny sa att det inte var meningen att det skulle vara högljutt och antagligen så tryckte mina solglasögon ut hörlurarna vilket medförde att ljud utifrån kom in. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA När vi landat förberedde piloten picknicken som vi beställt. Han la ut en filt, satte upp ett stort parasoll och gav oss en kylväska med maten. Därefter tog han sig ryggsäck, gick iväg och sa att han skulle komma tillbaka om drygt 1.5 h. Jag och Johnny gick direkt ut i det kristallblå vattnet och badade en lång stund. Whitehaven Beach är flera kilometer lång så närmsta person var en bra bit ifrån oss, det kändes med andra ord som vi hade en liten privat del av stranden. Vi båda var nyfikna att se vad för mat som var nedpackat och vi blev glatt överraskade. Två stycken stora baguetter med diverse tillbehör så som tomat, sallad, zucchini, rödlök, morötter, ost samt skinka och rostbiff. Det fanns även uppskuren frukt, kex med ost, kakor och muffins. Vi fick också en flaska champange samt vattenflaskor. Vi blev verkligen glatt överraskade! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA När vi var mätta och belåtna kom piloten tillbaka, Johnny passade på att doppa sig en gång till och därefter var det dags att hoppa in i helikoptern igen. Det var verkligen en helt fantastisk upplevelse och utan tvekan höjdpunkten på hela resan. Det var en stor överraskning att Johnny plötsligt bestämde att vi skulle ha en privat helikoptertur istället för att åka en båt med flertal andra besökare. Det var dock väldigt uppskattat från min sida och det kändes speciellt att få dela denna upplevelse enbart med Johnny och inte flertal andra turister. Tackar min fina Johnny för denna fantastiska upplevelse. Den vita sandstranden var helt magisk, vattnet var otroligt vackert, maten var högt över våra förväntningar och det var helt enkelt bara en otroligt mysig dag tillsammans med min bättre halva. Brukar påtala att Johnny skämmer bort mig alldeles för mycket och detta är sannerligen en upplevelse jag sent kommer att glömma. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0