FriYAY.

God kväll fredag! Klockan är halv åtta och jag har precis bestämt mig för att jag ska promenera till gymmet och köra ett bröstpass. Att promenera till gymmet ifrån Johnnys lägenhet tar drygt en timme. Jag kan alltid ta spårvagnen till Niddrie på vägen tillbaka och promenera nerför baken till lägenheten men om jag känner mig själv rätt kommer jag att promenera fram och tillbaka. Jag har precis packat ner det sista i min resväska, ytterst fåtal saker saknas men det packar jag ner ikväll när jag duschat. Trots att det kändes märkligt att bo här utan Johnny så känns det nu vemodigt att jag ska lämna imorgon och återigen flytta till ett nytt ställe. Oavsett om Johnny inte varit här så har det varit skönt att kunna sova i hans säng ett par nätter. Essendon - Keilor - Renmark - Keilor - Essendon - Keilor och nu vidare till St Kilda. Så har det sett ut för mig det senaste året, fram och tillbaka med resväskor och packning. Just nu saknar jag tryggheten att ha något jag kan kalla mitt hem, en plats där jag kan hänga upp mina kläder och inte ha i baktanken att jag ska behöva packa ner det om ett par veckor igen. Så vad har jag gjort idag? Jag vaknade klockan sju och klädde snabbt på mig innan jag hoppade in i bilen med Joel. Jag hade en tandläkare tid klockan 09:30 och Joel skulle träna boxning vid 09:00 så jag passade på att åka med honom. Kollektivtrafiken ner till området där Johnny och Joel bor är mycket dålig. Närmsta station ligger drygt två kilometer bort, uppför en lång backe. Vi åkte tidigt för att slippa den värsta trafiken och då vi hade gott om tid passade Joel på att äta frukost på ett litet cafe och jag höll honom såklart sällskap. När jag var påväg till tandläkaren insåg jag att jag hade tid 09.30 och inte 09.15 som jag först trodde. Jag hade därmed 45 minuter att slå ihjäl så beslöt mig för att besöka Anytime Fitness som ligger sidan om. Promenerade på löpbandet under en halvtimme. OLYMPUS DIGITAL CAMERAKom inte in till tandläkaren förrän 09:50.. Han tittade i hålet där min visdomstand satt och konstaterade att jag måste rengöra ordentligt. Märkligt nog fick jag ingen som helst information om hur jag ska hålla rent av tandläkaren som drog ut min tand i tisdags. Tandläkaren jag mötte idag blev också väldigt förvånad att hon inte gett mig tydlig information. Han gav mig en plastspruta som jag ska använda ett par gånger om dagen och spruta in koksalt i hålet för att rensa ut matrester som lagt sig och verkligen STINKER. När jag vaknade inatt av att det bultade och gjorde något förjävligt ont kunde jag inte låta bli att pilla med en tops och försökte gräva ut geggan. Lukten är verkligen inte nådig och det gör väldigt illamående under dagarna. Förhoppningsvis har det inte blivit alldeles för infekterat. Han sa även att värsta smärtan kommer mellan dag 3-5, alltså idag. Han tittade på mina röntgenbilder och konstaterade att den andra tanden är lite svårare att ta ut. Jag kan åka till sjukhuset och bli sövd men kan även göra det vaken hos honom vilket jag kommer att göra då det är billigare. Kommer behöva ett par stygn och kommer vara rejält svullen en vecka efter.. Därmed bokade jag ingen tid ännu då jag ska flytta in i den nya familjen imorgon. Vill ogärna börja arbeta och direkt säga att jag måste dra ut en tand. Besökte som tog cirka 5 minuter idag kostade mig 880 kronor men jag kommer att få cirka 488 kronor tillbaka för att jag har Medicare card. När jag drog ut min tand i tisdags fick jag betala 745 kronor och röntgenbilderna kostade mig 610 kronor men fick 270 kronor tillbaka från Medicare. Att dra ut tanden kommer kosta mig 4070 riksdaler. Jag tror jag går och gräver ner mig. En vidrig visdomstand är det sista jag vill spendera mina sparpengar på, grrrr....
Mötte upp Emma efter tandläkare besöket och åt frukost. Det var roligt att ses igen då det var ett par veckor sedan sist. Hade så mycket att berätta angående min och Johnnys semester! Vi tog en liten promenad till min favoritbutik Dotti och vi båda två kom ut med vars en klänning. Emma behövde en inför tisdag då det är Melbourne cup - horseracing. Största veckan under hela året! Jag har köpt klänning men osäker om jag kommer att gå... Känns som onödiga pengar för en biljett då jag inte är intresserad av att kolla på hästar som springer. Men jag antar att upplevelse i sig själv inte bara innefattar hästar. OLYMPUS DIGITAL CAMERAAlmond milk pancakes - Brittle, blueberries, Persian fairy floss, espresso mascarpone and smoked honey custard OLYMPUS DIGITAL CAMERAMushrooms, kale cashew pesto, scrambled eggs and smashed avocado and feta served on grain sourdough Promenerade tillbaka hemåt och solen sken vilket var härligt. Rengjorde direkt hålet och det gjorde så satans ont att spruta in salt i såret. Lyckligtvis fick jag ut allting men jag vek mig också nästan dubbel efteråt pga smärta. La mig ner och sov en stund i hopp om att må bättre. Jag ser inte framemot att rengöra hålet ikväll... Nä, nu är klockan åtta så nu måste jag rappa på om jag ska hinna till gymmet i hyfsad tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0