Hej intensiva måndag!

Min måndag var hyfsat intensiv. Började dagen 05.25 och gick till gymmet. Körde ett biceps/triceps pass följt av 20 minuter på stairmastern.(För er som inte vet så är det en maskin som ser ut som en trappa och du reglerar hastigheten själv. Du går alltså upp för en trappa) Denna maskin är lite av hatkärlek. Det är otroligt svettigt och tungt att gå uppför men det är också en skön känsla när pulsen ökar och svetten rinner. Jag kom hem redan 06.45 och påbörjade då morgonrutinen innan pojkarna vaknade. Vi fick väcka Hugo vid halv åtta och han var helt borta, trött liten kille efter haft lov ett par veckor. Marli promenerade Hugo och Spencer till skolan och när hon gick 08.20 väckte jag Austin. Bättre att väcka honom när Marli lämnat då han är otroligt mammig och blir väldigt upprörd varje gång hon lämnar huset. Det hjälpte dock inte riktigt för han var fortfarande väldigt upprörd när han vaknade och insåg att det bara var jag och Sully hemma. Hur som helst var det snabba puckar att göra sig i ordning då vi var tvungna att gå vid nio för att hinna till Salt Therapy. Detta gör pojkarna ett par gånger i veckan och det tar 45 minuter. Enkel förklaring går vi in i ett rum där golvet är fullt av salt. Det finns ett par fåtöljer, en teve samt leksaker. När det är dags dimmas ljuset ner och filmen startar. Därefter sitter vi därinne under 45 minuter, kollar film och leker. Salt Therapy är medicinskt bevisat, naturlig terapi som praktiserats sedan 18-talet. Syftet är att andas in ren salt för att rena luftvägarna samt lindra inflammation och hudirritationer. Både Austin och Sully har väldigt mycket eksem på sina ben. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Dagens frukost: Protein mugcake med muesli, linfrö, jordgubbar och jordnötssmör.    Resten av dagen gick åt att tvätta, vika den rena tvätten, stryka Marlis arbetsskjortor och pojkarna skoluniform, handla mat, leka med pojkarna och därefter hämta Spencer klockan 15:30. Vi stannade i en park på vägen hem. Det blåste otroligt mycket och Sully fick verkligen kämpa sig fram i vinden. Men han skulle absolut inte sitta i vagnen när hans två bröder sprang genom parken. Marli kom hem runt halv fem och påbörjade middagen. Tanken var att hon skulle köra Hugo till hans gitarrlektion klockan 17.00 men när småpojkarna insåg att hon skulle lämna blev dem helt förtvivlad och kramade sig fast runt hennes ben. Så jag snörade på skorna och sprang ner med Hugo till hans lektion. Tyvärr kom vi 10 minuter försent! Tillbaka hem och servera middagen till pojkarna medan Alvin och Marli gick iväg och tränade en timme. Varje måndag har dem gruppträning i parken. Efter diskat, sopat golvet, torkat av bordet och allt det där tråkiga som måste göras efter barn när dem ätit var det dags att ta en dusch och därefter hoppa i deras pyjamas och göra sig redo för sängen. Pojkarna ville definitivt inte vad jag ville igår och det gör mig väldigt upprörd när dem inte lyssnar. Mycket har förändrats på dessa fyra månader när jag inte har varit här. Hugo och Austin driver varandra till vansinne för tillfället och kivas med varandra konstant. Jag antar att det är vad syskon gör! När Marli och Alvin kom tillbaka vid 19:15 drog jag på mig träningskläderna och gick till gymmet. Jag körde en timmes cardio/intervallpass. 20x3 - 20 minuter på crosstrainern, 20 minuter på löpbandet och 20 minuter på spinningscykeln. 1.5 minut tungt och 1.5 minut lätt motstånd på cykeln samt crosstrainern och 1.5 minut snabb gång och 1.5 minut löpning på löpbandet. Jag var hyfsat svettig och trött när jag var färdig. Så såg min måndag ut, fullspäckad från morgon till kväll.. Men det är så jag trivs, annars blir jag uttråkad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0