It's a hotcake kinda Tuesday

God morgon tisdag! Sitter just nu på ett cafe i förorten Richmond och har precis ätit frukost. För första gången lämnade jag kvar mat på tallriken, vill poängtera att det aldrig sker. Detta berodde inte på att smakupplevelse inte levde upp till min förväntningar utan att det var så otroligt mäktigt att jag verkligen inte kunde få ner mer. Jag åt helt otroligt goda blåbärs-och ricottahotcakes med med frön, grädde och bär. Nu kommer jag definitivt att ha energi för mitt eftermiddagspass på gymmet, idag står ben på schemat. Börjar jobba 17:30 igen och ikväll klockan 18.00 är det simskola för pojkarna, jag kommer vara hemma med Sully. Har mer eller mindre packat ihop allting i mitt rum och jag är redo att flytta ut. Måste poängtera hur förbannat trött jag är på att bo i en resväska och ständigt behöva packa upp och ner mina saker... Jag vill ha mitt egna hem och min egna garderob. Helst idag, senast imorgon. Imorgon är det salt therapy på morgonen och runt sex på kvällen landar den nya aupairen. Hennes namn är Pippa, hon är ett par år äldre än mig och kommer från England. På torsdag gör jag min sista dag hos familjen Cham efter ytterligare tre veckor. På kvällen är Johnny tillbaka i Melbourne igen och jag flyttar då in hos honom. Denna gången kommer jag ta med all min packning ifrån familjen Cham då jag inte kommer att komma tillbaka igen. Man plockar verkligen på sig ett och annat under ett års tid. Nä, nu ska jag bege mig in till centrum av staden och se om jag kan hitta en klänning inför vår semester. Hoppas ni har en bra tisdag! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Blueberry & ricotta hotcakes with berries, maple syrup, seeds and cream.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0