Oh, sunny Sunday! ☀️

God kväll söndag! Klockan är strax efter halv nio på kvällen och jag ska snart krypa ner under täcket. Klockan ringer i vanlig ordning 05.25 imorgon bitti och därefter har jag 12.5 h tillsammans med barnen. Hugo och Spencers lov ifrån skolan är över och det är dags för dem att återgå till rutinerna. Jag minns när jag var liten och det var dags att gå tillbaka till skolan efter man haft lov, det var alltid lika tufft att komma tillbaka till rutinerna när man vänt på dygnet och gått och lagt sig på tok försent. Förhoppningsvis är pojkarna inte alldeles för trötta klockan 7 imorgon bitti. Förresten, inatt ställde vi fram klockan en timme vilket innebär att det är nio timmars skillnad hem till Sverige. Så hur var gårdagen? Väldigt bra! Jag åkte hem till Paulina och Emma och fick se lägenhet som dem flyttat in efter att båda flyttat ut ifrån sina aupair familjer. Lägenheten ligger i området St Kilda vilket ligger väldigt central och nära till CBD - centrala Melbourne. Ett extra plus är att jag kommer flytta till St Kilda i slutet av oktober när jag flyttar in i min nya aupair familj! Hur som haver blev vi upphämtade av Paulina och hennes vän Fabian. Vi åkte hem till honom, åt nachos i mängder och kollade på footy matchen. Laget ifrån Melbourne vann över laget ifrån Sydney! Ebba åkte vidare till en fest och Fabians kompis John kom dit. Resten av eftermiddagen och kvällen spenderade jag tillsammans med dessa fyra hemma hos Fabian. Strax efter elva på kvällen skjutsade John mig till tågstationen och jag begav mig hem till Essendon.
Idag tog jag en ordentlig sovmorgon, strax efter tio lämnade jag huset. I vanlig fall vaknar jag runt 6:30-7:30 men då jag kom hem sent igår kväll var det ganska skönt att ligga kvar och sträcka på sig en stund. Därmed skippade jag att gå till gymmet innan frukost och knöt istället på mig mina löparskor och beslöt mig för att promenera till Coburg för att testa ett nytt café Promenaden tog mig drygt en timme och sträckan var sex kilometer. Caféet jag  besökte idag hette The Glass Den. Jag äter vanligtvis ägg när jag går ut för frukost så idag kände jag mig tvingade att prova något annat. Det blev granola med cocos yoghurt, frukt och mandelmjölk samt "cold brew" vilket är vanligt kaffe som är kallt. Fick ett litet glas med mineralvatten för att pimpa till kaffet, smakade ingen större skillnad. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA House made organic granola with coconut panna cotta, house made matcha yoghurt, poached rhubarb and kiwi with almond milk. Efter min frukost promenerade jag vidare ner till nästa förort, Brunswick. Drygt två kilometer och sedan var jag vid Anytime Fitness och körde ett kort men intensivt ryggpass. Jag tycker om gymkedjan Anytime Fitness och det medlemskap jag har som tillåter mig att gymma på varenda Anytime Fitness i Australien. Avslutade mitt gympass med lite stretching och det är verkligen smärtsamt att försöka stretcha baksida lår om du har träningsvärk, känns som musklerna är väldigt mycket förkortade. OLYMPUS DIGITAL CAMERASomliga människor tar med sin kamera in på gymmets toalett för att ta en selfie, somliga människor är jag. Hoppade på tåget in till stan och mötte upp Emma och Emma. Vi köpte med oss sushi och gick till den botaniska trädgården, la oss i gräset och njöt av det fantastiska vädret. Det har varit 22 grader här idag och jag har varit så glad över att kunnat gå runt i t-shirt utan att frysa. Det dröjde dock inte länge innan himlen mörknade och det började blåsa ordentligt. Melbourne i ett nötskal, vädret är otroligt oförutsägbart! Avslutade kvällen med att köpa frusen yoghurt medan vi sög in de sista av solens strålar. Då vi ställt fram klockan en timme blir det mörkt betydligt mycket senare, känns märkligt! För att summera det hela hade jag en väldigt bra dag och det var ett bra avslut på långhelgen. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0