SMÄK Food House

Sent på torsdagskväll den 14 oktober, närmare bestämt för två veckor sedan så, så kom Johnny tillbaka hem till Melbourne efter tre veckors arbete. Han kom och hämtade mig hos familjen Cham och för första gången tog jag med mig all min packning. När jag flyttade till Renmark för att plocka apelsiner lämnade jag mina två resväskor som jag kom till Australien med och köpte istället en ryggsäck. Därmed lämnade jag väldigt mycket men nu har jag alltid tagit med mig allting hem till Johnny. Man kan lugnt säga att han blev chockad över att se all min packning. Stackars Johnnys arbetsrum har förvandlats till en stor "walk-in-closet" med resväskor över hela golvet och kläder högt och lågt. Nåja, det är en kortvarig lösning fram till lördag då jag flyttar in hos min nya aupair familj och äntligen kan packa upp alla mina kläder. Morgonen därefter gick vi såklart ut för att äta frukost. Jag går som sagt ut och äter frukost minst en gång i veckan och njuter vanligtvis över att ha en lugn stund för mig själv.. Trots det så finns det inget som slår att gå ut och äta frukost tillsammans med Johnny, det är så otroligt mysigt och en stund med honom som jag värdesätter högt. På vår första dejt hämtade Johnny mig och tog med mig till ett populärt fik i Essendon för att äta frukost. Sedan dess har frukostdejter varit vår grej och därför tycker jag det är så mysigt att få vakna upp med honom och därefter åka till ett cafe någonstans i Melbourne. Jag väljer en frukostdejt framför lunch och middag, ALLA dagar i veckan. Frukostdejter är underskattade och jag vägrar att komma hem innan det blir mer populärt med frukostdejter i Sverige. OLYMPUS DIGITAL CAMERAJag har blivit förälskad i chai latte.. Smaken påminner mig så mycket om julen. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOrganic buckwheat banana hotcakes with ginger and rhubarb sorbet, pistachio crumb, coconut maple & cherry reduction and fresh blueberries.  OLYMPUS DIGITAL CAMERABaked eggs w french spiced lentils, black-eye beans, kale, local goats cheese, almond dukkah and life bread. Johnny hade en tid bokad hos frisören samma morgon och under tiden passade jag på att besöka en utav mina favorit klädbutiker - Dotti. Fick med mig två par shorts och ett linne, perfekt inför vår lilla semester. Linnet användes flitigt vill jag lova! Resten av dagen gick åt till att förbereda för resan. Packa om alla mina väskor och försöka att trycka ner så mycket som möjligt. Varför är det alltid så svårt att bestämma sig för vad man ska ha med sig och varför packar man alltid med sig för mycket? Jag tror visserligen jag använde mer eller mindre varenda plagg jag packade med mig.. Det är nog första gången någonsin. Och jag vägrar erkänna att det berodde på att Johnny övertalade mig att packa en liten väska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0