Sötpotatis och kokos pannkakor

God morgon tisdag! Just nu sitter jag på ett cafe vid namn Little Big Sugar Salt i förorten Richmond. Jag har precis ätit frukost och idag åt jag sötpotatis pannkakor med banan och kokosyoghurt, väldigt goda! De bästa pannkakorna är dem man inte behöver ha dåligt samvete över att äta. Det regnar utanför fönstret och om sanningen ska fram är jag inte alls sugen på att bege mig ut, sitter gärna kvar här inne hela dagen. I vanlig ordning är Austin och Sully på tisdagar och därför har jag ledigt mer eller mindre hela dagen. Trots att jag tycker det är roligt att umgås med pojkarna så uppskattar jag verkligen mina tisdagar samt fredagar då jag har ledigt ett par timmar, det behövs för att orka med hela veckan. Det blir oerhört intensivt när man umgås så mycket. Tre dagar i veckan jobbar jag trots allt 12.5 h och är med dem från att dem stiger upp på morgonen tills dem går och lägger sig på kvällen. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Sweet potato and coconut pancakes, banana, coconut whip, strawberry, spicehammer and granola.  
Detta inlägg skrev jag i morse och skulle precis publicera men då dog min dator. Efter min frukost promenerade jag tillbaka till Flinders som är centralstationen i Melbourne. Enligt Google Map är det en promenad på fyra kilometer. När jag skulle kliva på mitt tåg började det regna igen och det höll i sig under min promenad från tågstationen tillbaka hem också, mindre roligt. Passade på att äta lite lunch när jag kom hem och därefter tog jag det lugnt en liten stund innan jag begav mig till gymmet. Körde återigen ett intervallpass - 20x3. Idag bytte jag dock ut spinningcykeln mot stairmastern. Körde på betydligt mycket hårdare idag och jag var så otroligt svettig när jag var klar, skön känsla. Jag blir dock alltid väldigt illamående efter ett högintensivt cardiopass, kanske inte så konstigt när pulsen stiger så mycket. Pojkarna kom hem strax innan sex och var i säng vid halv sju. Imorgon har jag 12.5 h framför mig med pojkarna och jag ska såklart starta min dag med ett gympass, ben står på schemat. Nu ska jag prioritera att prata med min fina man som äntligen slutat att jobba. Det är minsann ett pussel att försöka få tid till att prata med varandra när båda jobbar och det är tre timmars tidsskillnad. Nåja, vi gör det bästa av situationen och nu är vi nere på ensiffrigt nummer, bara nio nätter kvar innan han är hemma igen, lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0