The Crox & Co.

God morgon lördag! I skrivandes stund sitter jag på ett café i South Melbourne som heter The Crox & Co. Väldigt mysigt fik, älskar stilren inredning. Uppenbarligen ett väldigt populärt ställe vilket innebär att varenda bord är fullt, servitriserna springer fram och tillbaka för att serva nästa kund och ständigt hörs ett plingade ljud ifrån köket då nästa tallrik är redo. På så sätt har jag kanske inte bästa platsen då jag sitter sidan om köket, jag är dock nöjd för att jag kan se alla olika rätter tillagas. Så mycket som ser otroligt gott ut så jag måste definitivt komma hit igen. Idag åt jag en vegetarisk frukost samt drack en cappuccino med soya mjölk. En perfekt frukost efter ha startat min morgon med ett axelpass på gymmet! Nu ska jag packa ihop min dator och bege mig till förorten Elwood för att träffa Paulina och hennes "vän" Fabian. Förhoppningsvis kommer även Ebba och Emma dit. Klockan 14:00 börjar den stora footy matchen! Det är grand final idag och Western Bulldogs från förorten Footscray i Melbourne spelar mot Sydney Swans. Hela staden är färgad i Bulldogs färger - blått, rött och vitt. Detta är en stor dag för stadens invånare! Känner mig halvt tvingad att se matchen även om jag inte förstår hälften av reglerna.. Uppenbarligen bara något man måste göra. Arenan där matchen spelas rymmer 100.024 personer och jag är ganska säker på att det varit slutsålt länge. Hur som haver, hoppas ni alla får en trevlig lördag! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA The Crux & Co Vegetarian breakfast - With eggs, grilled asparagus, feta, avocado, grilled kale and spinach and sautéed mushrooms on sourdough toast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0