International Hamburger Day - 28th of May

Den tjugoåttonde maj var det internationella hamburgare-dagen! Jag tycker att det poppar upp specifika dagar för alla olika måltider nu för tiden och det är vanligtvis inget jag firar. Men burgaredagen känns som att det borde vara obligatorisk att fira då hamburgare är något av det bästa jag vet när det kommer till mat. Jag har inte ätit ko, gris eller lamm sedan andra april och därför fick det bli en vegetarisk burgare där biffen var gjord på grönsaker. Hamburgaren innehöll också ägg, ost, tomat, friterad lök, jalapeno majonnäs samt rödbetsbröd. Det är alltså vanligt bröd men för att få den rosa färgen har dem tillsatt rödbetor. Johnnys bröd var svart och innehöll ätbart kålpulver. Vi beställde också sötpotatis pommes med smält ost, bacon och salladslök. Förutom att detta stället serverade fantastiska hamburgare fanns det också en fisk med frusen yoghurt. Ni kan ju gissa vad vi hade som efterrätt. Därefter rullade vi båda ut från restaurangen, det var en bra frukost och lunch och det tog mååånga timmar innan det var ens kom på tal att äta middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0