Tillbaka i bassängen

Johnnys alarm ringde halv sju i morse och jag var så himla trött att jag inte alls hade någon lust att gå upp. Låg kvar en stund innan jag tog på mig badkläder och gick ner till poolen. Simmade 40 längder, 20 längder frisim och 20 längder bröstsim. Avslutade med ytterligare 10 längder lugnt simmande, bland annat benspark på rygg bara för att försöka få ner pulsen. Simning är så intensivt och det blir så utmanande när det börjar kännas tyngre och man ska fortfarande upprätta en hållbar andning. Jag försöker alltid andas var fjärde alternativ var tredje armtag när jag simmar frisim men de sista längderna känns det som jag ska drunkna och får övergå till att andas vart annat armtag. När man sedan sätter händerna i kaklet och andas en stund känns det som att hjärtat ska hoppa ur bröstkorgen. Det känns bra att vara tillbaka i bassängen även om jag är långt ifrån samma nivå som slutade på. Det var en kall morgon jag möttes av när jag hängde upp tvätten på balkongen. Som ni ser på andra bilden så finns det en byggställning och just nu byggs det en ny lägenhetsbyggnad sidan om vår som ska vara klar år 2019. Kikade precis in på deras hemsida för att se visningsbilderna och priser. Prisen ligger mellan 2.6 och 12.3 miljoner! Så om någon av er är sugen på bosatta er nere i Melbourne och dessutom som granne till oss så vet ni var ni kan flytta in för ett rimligt pris. Spenderat mer eller mindre hela förmiddagen genom att läsa igenom den fjärde rättegången i "Hailey fallet". Hittills har mamman bara förhörts och nu ska pappan få göra sin utsäga. Det värker så i magen att läsa igenom förhören och inse vad denna lilla flickan har fått gå igenom. Hon blev bara sex veckor gammal och den lilla tiden hon hade i livet var med största sannolikhet långt ifrån smärtfri. Alla dessa blåmärken på hennes lilla kropp. Jag hoppas att de ansvariga får ett ordentligt straff för vad dem utsatt denna hjälplösa lilla människa för. Påbörjade även att se första delen utav tre i "Fallet Kevin" som SVT sänder. Detta är ett fall från 1998 när en fyraårig pojke hittades mördad och två bröder endast fem och sju år gamla fick stå till ansvar för händelsen. Det har varit mycket frågor i media de senaste åren och det har inte varit helt självklart om det verkligen var två barn som faktiskt tog livet av den lilla pojken. Mycket intressant historia och jag ser framemot att se resterade två delar. De två bilderna ovan tog jag när jag var på väg hem ifrån affären igår. Hösten har verkligen kommit till Melbourne och det senaste veckorna har det verkligen exploderat med färgglada löv längs gatorna. Jag verkligen älskar hösten! Sommaren i all ära när det är varmt och ljust länge men jag älskar att öppna fönstret på morgonen och känna den svala luften krypa in. Luften är så mycket friskare när det är lite svalt ute! Om två veckor är det första juni och då är det vinter här i Melbourne. Förra året missade jag Melbourne vintern då jag begav mig till Renmark i mitten av maj för att göra mitt farmwork. Visserligen var nätterna otroligt kalla men vi hade uppemot 15-20 grader under dagarna. Precis som Helsingborg ligger Melbourne vid havet så jag får nog förbereda mig på en blåsig, kall och bitter kyla denna vintern. Klockan är snart tre och jag har inte fått många knop gjorde denna dag. Jag funderar på att ta mig ut på en promenad men då jag sprungit/promenerat mycket de senaste dagarna har inflammationen i mina benhinnor börjat värka igen. Inte haft problem med mina benhinnor på många månader efter investerat i riktigt bra löparskor men tyvärr har det börjat komma tillbaka de senaste dagarna. Johnnys kurs pågår lite längre ikväll än vanligt så jag har ytterligare ett par timmar att sysselsätta mig innan han kommer hem. Som ni säkerligen märker har jag mycket tid för tillfället att blogga och bara göra vad jag vill. Detta på grund av att jag valde säga upp mig från min arbetsplats för en vecka sedan. Helgen som varit var ganska jobbig och jag har haft mycket mardrömmar sedan jag slutade. Kommer berätta mer om detta i ett separat inlägg. Hoppas ni alla har en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0