Book advent calendar!

På onsdagskväll satt jag uppe och slog in 24 stycken böcker till tjejerna, en för varje dag fram till jul. Flickorna fick vara med under dagen och plocka ut de böcker som dem ville skulle finnas i deras julkalender och därefter blev jag ansvarig att slå in dem. Bella hjälpte mig dock att slå in nästan hälften genom att klippa presentpappret och klistra på tejp. Det tog sin lilla tid och när jag skulle resa mig upp från golvet kändes det som att ryggen skulle gå av mig, i den stunden insåg jag att jag inte är någon ungdom längre. Flickorna var mycket exalterade över deras adventskalender och Chloe tyckte att det var en kanonbra ide med tanke på att dem läser flera böcker varje kväll inför läggdags. Jag har inget minne av att mina föräldrar läst böcker för mig som liten. Jag var däremot en bokmal så fort jag lärde mig läsa och jag brukade låna böcker på biblioteket på Mörarps skola. Ett bibliotek som bestod av ungefär fem bokhyllor. Däremot lyssnade jag och Amanda alltid på kasettband. Sune, Astrid Lindgren sagor, Klas klättermus och sånger. Vilken nostalgitripp det blev nu! OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Denna julkalender kostade tid, presentpapper och tejp. Vi återanvände böcker flickorna redan hade. Helt sockerfri och en garanterat trevlig stund tillsammans. Perfekt adventskalender!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0