Lite summering av tiden som gått

God kväll söndag! Det har gått ett par dagar sedan jag skrev, betydligt många fler dagar än vad jag trodde. Dagarna springer förbi och på onsdag flyttar jag ut ifrån familjen Ibbott i området St Kilda och flyttar hem till Johnny och Joel i Keilor. Jag saknar den norra delen av Melbourne - Essendon och Keilor, trivdes oerhört bra däruppe. Det har inte riktigt gått upp för mig att Johnny kommer hem på onsdagkväll och därefter är han klar med detta flyg in/flyg ut arbetet. Helt galet att han ska säga upp sig och därmed kommer vi inte längre behöva spendera tre veckor i månaden ifrån varandra, inga fler känslomässiga och jobbiga avsked, vi slipper att inte kunna kommunicera med varandra under 12 h varje dag när han arbetar. Det kommer att bli en sådan stor förändring. Jag är så otroligt exalterad och spänd inför vad som komma skall och jag har verkligen längtat efter denna dag! OLYMPUS DIGITAL CAMERA Förra fredagen gjorde Bella och Sadie deras sista dag på dagis och därmed har dem varit hemma hela veckan tillsammans med mig. Veckan som gått har därmed varit ganska intensiv. Trots att tjejerna är otroligt väluppfostrade, duktiga på att underhålla sig själva samt självständiga är det fortfarande mentalt påfrestande att vara med barn en hel dag. Jag har därmed varit ganska trött denna veckan. Sadie hade barnkalas i lördagsmorse och cirka 30 barn samt 30 vuxna kom och det har varit väldigt mycket förberedelser under hela veckan. Jag tog med mig flickorna och gjorde en storhandling en morgon, jag har hunnit med att städa hela huset, vi har bakat två olika nötbarer, cornflakes med honung (precis som cornflakes som man mixar med smält choklad och låter stelna), två olika sorters choklad/fruktkaka bollar med och utan alkohol samt "frog in the pond" vilket är jelly och när det stelnat sätter man i en chokladgroda. På fredagskvällen stod jag och poppade popcorn för alla gäster med hjälp av en popcornmaskin. I lördagsmorse klockan halv sju stod jag också i köket och gjorde "fairybread" vilket är typiskt australienskt och det är vitt toastbröd med smör och därefter häller man på strössel och skär i trianglar, oerhört märkligt. Två stora fat med frukt samt en bricka med tre olika ostar, kex och dipp. Chloe fick med sig en stor låda muffins hem från arbetet och dessutom fanns en stor chokladtårta. Det fanns alltså mat i mängder men förvånansvärt nog så blev det inte oförskämt mycket mat över. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Toms föräldrar flög hit ifrån Hobart och kom hit i torsdags efter lunch. Jag fick därmed flytta utifrån mitt rum och ner till vardagsrummet så en del utav veckan har gått åt till att packa ner mina saker och försöka organisera mina resväskor. Dem flyger hem igen på tisdag eftermiddag men då jag flyttar ut på onsdag insåg jag att det var enklast att bara packa ner alla mina saker. Förra helgen spenderade jag i Essendon hemma hos familjen Cham. Jag åkte upp på fredag eftermiddag och följde med mormor Helen och hämtade Hugo och Spencer ifrån skolan. Dem blev glatt överraskade av att se mig på skolgården. Vi åkte till frisörsalongen så pojkarna fick klippa sig och avslutade det hela med att besöka ett cafe för att dricka kaffe och pojkarna åt glass. Spenderade resten av eftermiddagen och kvällen hos familjen Cham och strax innan läggdags körde Helen hem mig till Johnnys lägenhet. På lördag morgon gick jag ut och åt frukost tillsammans med Joel på ett cafe som ligger i Niddrie, förorten mittemellan Essendon och Keilor. Det var god mat och portionerna var verkligen enorma. Inte ofta jag lämnar mat på tallriken men jag kunde verkligen inte äta upp. Dessvärre dröjde det inte länge innan min mage började bråka och jag var tvungen att springa på toa. Jag åkte tillbaka hem till Johnny och vilade en stund innan det kändes bättre. Då jag gick jag upp till läkaren i Niddrie och fick ett nytt recept på p-piller och därefter fortsatte jag till Essendon och hem till familjen Cham. Kom dit runt tolv och lämnade strax efter sex. Det var en intensiv dag och jag var helt slutkörd när jag stängde dörren bakom mig. Det var otroligt roligt att se pojkarna igen men dem har förändrats mycket. Just nu förstår jag inte hur jag lyckades ta hand om fyra killar under 6.5 månad. Kanske förklarar varför jag lyckades gå ner så mycket i vikt, otroligt stressiga och långa dagar för att hinna med allt. OLYMPUS DIGITAL CAMERA Spenderade hela min söndag i sängen då min mage fortfarande inte var bättre och illamåendet var förjävligt. Jag har haft problem med magen under så pass många år men aldrig har jag besvärats av att vara illamående hela tiden. På kvällen pallrade jag mig dock iväg för att äta middag tillsammans med Johnnys kompisar då det var Jacquis födelsedag. Vi gick till en italiensk restaurang vid namn Rosetta som ligger i samma byggnad som hotellet Crown i Southbank. Något överklass och oerhört dyrt att betala 550 kronor för lite pasta om man arbetar som aupair och enbart har fickpengar. Vi hade dock en väldigt trevlig kväll och magen sparkade inte bakut när jag åt, lyckligtvis! Jag skrattade så jag hade ont i magen när dem lämnade av mig efter middagen, otroligt härliga människor. img_0339 Startade min morgon med att köra intervaller på stairmastern följt av en timmes promenad runt sjön, otroligt skönt. Resten av dagen har gått åt till att packa min väska med ännu mer kläder och slå in julklappar och skriva kort/rim. Chloe sorterade ut deras camping saker och gav mig en gasspis med en gasflaska, tallrikar, muggar, bestick och lite annat smått och gott inför min och Johnnys roadtrip. Hon sorterade också ut massor av kryddor och oöppnade rengöringsmedel som hon gav till mig och Johnny, perfekt till när vi flyttar in. Det finns så mycket som dem inte kan ta med sig till Singapore och istället för att kasta så är det ju helt klart bättre att ge till någon som har användning för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0