Lunchdejt!

God kväll! Tänka sig att varje gång jag ska sätta mig ner för att blogga så kommer jag alltid på något annat jag bör göra istället. Inte direkt något viktigt utan jag ändrar bara mina prioriteringar för att skjuta på det lite. Främst för att det tar så otroligt mycket tid att skriva ett blogginlägg. Min dator är köpt i Melbourne vilket betyder att det är ett australiensiskt tangentbord och jag måste därmed kopiera in åäö i varje ord som jag skriver, lite tidskrävande. Hur som helst tänkte jag fatta mig kort för engångsskull. Startade morgonen i vanlig ordning med ett cardiopass på gymmet. Intervaller på stairmastern följt av lite lättare på crosstrainern. Passade på att se gårdagens avsnitt av julkalendern och för första gången på många år så känns det som denna julkalender kommer att bli väldigt lovande. Julkänsla rakt igenom! Kom hem och tog en dusch innan jag hoppade på spårvagnen med töserna och begav oss till dagis. Himlen var så himla grå att jag inte ville chansa att promenera om utifall det skulle börja regna. När jag kom tillbaka hem igen beställde jag julklapp till Bella och Sadie samt resterande av Johnnys julklappar, skönt att ha det avklarat. Nu ska jag bara finna något till Tom och Chloe samt köpa något åt julklappsspelet som vi ska spela den 23e december när vi ska pynta en julgran hemma hos Elyse med resten av Johnnys kompisgäng. Passade även på att kolla priser för att beställa linser och insåg att det är rena rånet. Kanske bör överväga att bära glasögon mer ofta för det är ta mig tusan jävligt exklusiva saker jag sätter in i ögonen varje dag. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA GIN CURED SALMON - Rosti, pea tendril, apple, zucchini, radish, herb, smoked labne, poached eggs. Jag begav mig sedan till Moonee Ponds för att träffa Marli och äta lunch. Jag har inte träffat henne sedan jag flyttade ut från familjen Cham i mitten av oktober. Helt otroligt att vi inte setts under så pass lång tid när vi bor i samma stad. Det var otroligt kul att träffa henne igen och det kändes som min mun gick i ett, jag hade så mycket nytt att berätta. Jag blev även ditbjuden på lördag för att träffa pojkarna vilket jag ser fram emot! Stannade i nästan två timmar innan hon var tvungen att skynda tillbaka till kontoret och jag passade på att besöka postkontoret och posta alla julkorten. Så håll utkik i era brevlådor för snart kommer julkorten till Sverige. Köpta en present till Austin då han fyllde år i slutet av november och råkade att få med mig en liten vit trälåda med glaslock där det står TEA på sidan. Så himla kul att köpa saker till lägenheten och jag ser framemot när jag och Johnny ska köpa möbler och äntligen börja inreda vårt hem. Till middag blev det wok med kyckling innan tjejerna hoppade i badkaret. Chloe kom hem kort därefter och läste god natt saga. Har precis kollat ett avsnitt av Sofias änglar för att se hur det gått för Nicole och det är verkligen en hjärtskärande historia. Hade så mycket gåshud under programmets gång. Vilket fantastiskt arbete hennes föräldrar gjort och stor framsteg hon gör varje dag. Kan inte föreställa mig vilket otrolig omställning det varit för alla. Jag ska snart krypa till sängs och återigen starta min morgon med ett cardiopass innan jag lämnar tjejerna på dagis. På fredag är sista dagen innan dagis stänger helt och hållet vilket betyder att tjejerna kommer vara hemma hela nästa vecka med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0