Omelett med spagetti och 40 km cykeltur!

Onsdag 7/12. Jag var så otroligt trött när alarmet ringde att jag beslöt mig för att somna om istället för att gå till gymmet. Det är viktigt att lyssna på kroppen och det berodde definitivt inte på lathet. Jag är otroligt aktiv mer eller mindre sju dagar i veckan. Jag är på gymmet minst fem dagar och veckan och är utöver det väldigt hurtig under dagarna med promenader och cykelturer. Men just denna morgon sa kroppen att sömn var viktigare. Däremot älskar jag att starta min morgon med träning och det känns inte helt rätt om jag går direkt från sängen ner till köksbordet och ska äta frukost. På så sätt sitter en del utav mitt ätstörda beteende kvar, känslan av att jag måste träna för att få lov att äta. Att jag måste förbränna det jag stoppar i magen. Trots att jag har kommit en lång bit på vägen och det är flera månader sedan jag beslöt mig för att bryta mitt självdestruktiva beteende så har jag fortfarande dagar när hjärnspökena träder fram. Och det är helt okej.. Det kommer att ta tid! Att ha en dålig relation till mat under flera års tid kommer inte att försvinna genom att knäppa med fingrarna, det kommer att vara en berg-och-dalbana somliga dagar. Det viktigaste för mig är att arbeta för att hitta en balans. En balans som innebär att jag kan äta en skål med glass utan att känna att min dag är förstörd och att jag lika bra kan fortsätta trycka i mig snabba kolhydrater och sockerrika livsmedel. För om jag tappar min telefon i marken, inte ställer jag mig och trampar på den också? Precis samma tänk strävar jag att få med maten, bara för att jag åt en sak betyder inte det att jag måste trycka i mig 10 saker till. För då blir det bara en hets i mitt huvud och jag gör det enbart för att straffa mig själv. Straffa mig själv för att jag inte lyckades stå emot och tillslut åt en skål med glass. Hur som helst är dagen inte förstörd för att jag äter något utöver det som jag anser är "tillåtet" och det måste jag lära mig förstå. Det är också något jag arbetar hårt med - Att inte sätta stämplar på livsmedel som är förbjudna alternativt tillåtna. Allting i rätt mängd. Däremot väljer jag aktivt att avstå från en del livsmedel för att jag inte anser att jag behöver äta godis och kakor sju dagar i veckan. Det är inte hälsosamt för någon. Ett annat viktigt mål för mig är att sluta kompensera för vad jag ätit. Trots att det var många månader sedan jag slutade spy upp min mat så har jag fortfarande en tendens till att kompensera genom att träna mer alternativt skippa en måltid. Jag har kommit långt på vägen men jag har ett stort steg kvar. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Jag bestämde mig för att cykla med barnen till dagis. Dem tycker det är så roligt att åka i trailern bakom mig och det är minst sagt ett träningspass! Det är tungt att släpa på vagnen samt två små knoddar. 8.5 kilometer är det fram och tillbaka till dagis. När jag kom fixade och donade jag lite innan jag begav mig ut på en cykeltur. 4 mil blev det längs stranden! Solen lös och det var ganska varmt. Dock inte så pass varmt att jag var orolig över att jag skulle bränna mig. Därmed skippade jag ta solkräm på axlar, bröst och rygg och tog bara i ansiktet. Detta fick jag såklart ångra. När jag kom hem kände jag hur varm huden var och jag kunde se hur solbränd jag var på mina lår där mina shorts suttit. Aj aj.. Jag lagade lunch, en omelett med kyckling, spenat och spagetti. Ja, ni läste rätta och nej det var inte en konstig mix. Jag behövde kolhydrater efter 4 mils cykling och orkade inte koka ris och ville inte äta bröd så jag tog lite spagetti som redan var kokt, kalasbra! Jag åt min lunch ute på balkongen och använde trälådan som ett bord. Så glad att Chloe lovat att jag kan få dessa trälådor när dem flyttar! Resten av eftermiddagen tog jag det lugnt, kollade ett par avsnitt av "Wahlgrens Värld" samt sov en stund. Därefter promenerade jag och hämtade barnen. Jag ångrade mig ganska fort för det var så himla varmt ute och solen brände otroligt mycket på min redan solbrända hud. Tips från coachen, ta alltid solkräm oavsett temperatur! Jag är förvånad att jag inte bränt mig särskilt mycket under den tiden jag befunnit mig i Australien för solen är minst sagt jävlig här. Mina axlar, rygg och lår var värst. Hej hej kräfta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0